Ministrul Energiei, Anton Anton, promite amenajarea, în următorii patru ani, a 20.000 de staţii de încărcare a autovehiculelor electrice, în condiţiile în care doar 1% din energia consumată în domeniul transporturilor este regenerabilă.
Oficialul guvernamental consideră că, în transporturi, consumul de energie regenerabilă ar trebui să urce la 20-40%, însă România nu are fondurile necesare pentru a atinge această ţintă.
„Doar 1% din energia consumată în transporturi este regenerabilă şi asta trage România înapoi ,oricare ar fi ţinta europeană. Trecerea de la 1% la 20-40% la transporturi înseamnă foarte mulţi bani pe care ţara, în minutul acesta, nu-i are”, a afirmat ministrul Energiei, în cadrul conferinţei Energy Strategy Summit 2018.
Din punctul său de vedere, soluţia poate fi accesarea fondurilor europene pentru instalarea staţiilor electrice, în condiţiile în care România are o strategie naţională în domeniu şi, în plus, oferă cele mai mari facilităţi pentru maşinile electrice, 10.000 de euro prin programul Rabla Plus.
„În România vor fi amenajate 20.000 de staţii de încărcare a autovehiculelor electrice în următorii 4 ani de zile”, a punctat Anton Anton, care a adăugat că unul dintre motivele pentru care ţara are probleme legate de folosirea energiei curate în transporturi îl reprezintă numărul mare de autovehicule vechi aflate în circulaţie.
„Transport înseamnă autobuze electrice, tramvaie, troleibuze, cale ferată, reducerea maşinilor diesel şi poluante. Avem maşini multe mai vechi de 10 ani care circulă în România. Alea trebuie reduse”, a subliniat ministrul Energiei.
În opinia sa infrastructura necesară alimentării maşinilor electrice este doar o parte a soluţiei. Trecerea la o mobilitate „curată” ar trebui să includă şi conversia maşinilor, „de la motorină şi benzină la hibride sau electrice.
Comentați?