Advertisement

AdBlue
Home Piaţa auto Industrie auto Mii de șoferi cer declanșarea unei investigații la nivelul UE privind sistemul AdBlue

Mii de șoferi cer declanșarea unei investigații la nivelul UE privind sistemul AdBlue

Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) a anunțat că o serie de grupuri de consumatori fac apel la autoritățile europene de profil pentru a deschide o investigație la nivelul UE asupra sistemului AdBlue, al cărui software arată eronat că rezervorul aditivului este gol. Consumatorii s-au plâns că au fost nevoiți să plătească 900-1.000 de euro pentru reparații.

AdBlue este un aditiv necesar pentru funcționarea autovehiculelor diesel. În timp ce motorul funcționează, lichidul este pulverizat automat în sistemul de evacuare pentru a reduce anumite tipuri de emisii periculoase (inclusiv oxizi de azot – NOx).

Software-ul încorporat încetinește mașina imediat ce cantitatea de lichid din rezervorul de AdBlue este sub un anumit nivel. Odată ce rezervorul de AdBlue este gol, software-ul oprește motorul mașinii și îl împiedică să pornească din nou până când rezervorul este reumplut.

Problema este că în mii de cazuri software-ul a indicat incorect că rezervorul este (aproape sau complet) gol. Acest lucru, explică BEUC, se datorează probabil defectelor de proiectare sau de fabricație ale software-ului și/sau ale rezervorului de AdBlue.

Cel puțin patru organizații ale consumatorilor din Franța (UFC-Que Choisir), Italia (Altroconsumo), Belgia (Testachats/Testaankoop) și Spania (OCU) au reclamat probleme frecvente cu sistemul AdBlue, subliniind că șoferii au fost nevoiți să suporte reparații costisitoare la vehiculele lor.

Altroconsumo și OCU au depus deja plângeri în acest sens la autoritățile europene de protecție a consumatorilor (rețeaua CPC) și la autoritățile de protecție a consumatorilor din Italia și, respectiv, Spania, în decembrie 2022, raportând suspiciuni de încălcare a Legii practicilor comerciale neloiale. De altfel, probabilitatea apariției defectelor în software și/sau în rezervorul de AdBlue a fost raportată de mulți consumatori în ultimii ani.

Pe de altă parte, organizațiile UFC-Que Choisir și Testachats-Testaankoop au lansat recent apeluri pentru dovezi de la șoferi, cu scopul de a înțelege amploarea problemei și natura prejudiciului suferit de consumatori.

Potrivit BEUC, peste 4.000 de consumatori europeni au raportat probleme cu mașinile lor alimentate cu AdBlue: 1.731 provin din Franța, 2.411 din Belgia și peste 700 din Italia.

Este posibil ca problema să nu fie limitată la câțiva producători de mașini. Majoritatea consumatorilor au raportat probleme cu mașinile fabricate de Citroën și Peugeot, dar datele de la Testachats/Testaankoop și UFC-Que Choisir arată că, probabil, și alți producători de mașini vor fi vizați.

Consumatorii au fost nevoiți să suporte costuri mari pentru repararea mașinilor. De exemplu, UFC-Que Choisir (Franța) a raportat că, în medie, costurile de reparație se ridică la 921 de euro. În mod similar, costurile de reparație sunt în medie de aproximativ 1.000 de euro pentru consumatorii din Italia, potrivit Altroconsumo.

Pe baza acestor dovezi, grupurile de consumatori solicită autorităților europene de profil să efectueze o anchetă la nivelul UE în acest caz.

În plus, companiile care produc sau vând mașini alimentate cu AdBlue ar trebui să informeze în mod clar consumatorii despre problemă și să remedieze situația, iar dealerii să ofere reparații gratuite pentru toți consumatorii afectați.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Compania Regională de Apă Bacău și-a bugetat 550.000 de lei pentru 8 vehicule în leasing operațional

Achitarea tarifului pentru tranzitarea podurilor dunărene de la Fetești – Cernavodă redevine obligatorie

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...