Advertisement

Home Miscellanea Financiar Logistica în plin avânt

Logistica în plin avânt

translogistica-expo21

Aproximativ 40 de companii implicate în sectorul logisticii rutiere, feroviare sau maritime precum și companii din domenii conexe au luat parte la International Translogistica Expo, eveniment aflat la cea de-a doua ediție.

După o primă ediție derulată anul trecut pe o suprafață destul de restrânsă, anul acesta s-a produs o evoluție consistentă: peste 4000 mp în hală și exterior pentru mai mulți jucători din domeniul logisticii. Vorbim despre o creștere de aproximativ 50% față de 2015, ceea ce dă speranțe pentru ediții viitoare mai consistente atât ca expozanți cât și ca vizitatori. Fiind vorba despre o expoziție super-specializată este de așteptat ca și persoanele care-i trec pragul să fie, de cele mai multe ori, avizate și care fie se află în căutare de noi parteneri de afaceri fie sunt în căutarea unor soluții logistice.

translogistica-expo22

Am vorbit cu mai mulți participanți și majoritatea erau cel puțin mulțumiți de experiența trăită la expoziție și și-au manifestat interesul de a participa și la edițiile viitoare. Desigur, din discuțiile cu cei prezenți la eveniment am înregistrat o singură nemulțumire: dezinteresul autorităților pentru sectorul logistic. Practic, expoziția nu a fost vizitată decât de un secretar de stat din Ministerul Transporturilor, în prima zi. Ulterior, nimeni din ministerele de resort nu a avut timp să se viziteze domeniul care aduce un suflu puternic economiei românești.

 

DP World

Cum am intrat în hala expozițională, privirea ne-a fost atrasă de standul albastru al celor de la DP World. Compania este un facilitator de prim rang al comerțului internațional și o parte a lanțului de distribuție. Derulează activități multiple, dar conexe – de la operarea terminalelor portuare și a celor inland, servicii maritime, servicii logistice și servicii auxiliare la soluții comerciale axate pe tehnologie. DP World cuprinde 77 de terminale portuare și inland, susținute de peste 50 de afaceri conexe în 40 de țări de pe șase continente. În 2003, DP World Constanța a fost desemnată câștigătoare a licitației pentru concesionarea pe termen lung a terminalului de containere Constanța, iar în 2004 Constanța South Container Terminal (CSCT) SRL a început operarea cu facilități de ultimă generație, beneficiind de adâncimi mari la dană și amplasare în apropierea rutei de acces în Portul Constanța.

 

translogistica-expo1d

 

 

Deutsche Bahn Cargo

Deutsche Bahn Cargo România SRL este prezentă în România din anul 2000 și este 100% o subsidiară a DB Cargo AG. Deși la început compania oferea preponderent servicii de manevră, acum DB Cargo România are un portofoliu de servicii ce include transportul trenurilor complete și servicii logistice. DB Cargo România și-a facilitat activitatea internațională semnând acorduri cu Ungaria, Serbia și Ucraina. Birourile centrale sunt în București și Timișoara având însă mai multe puncte de lucru la nivel național. DB Cargo România are aproximativ 500 de angajați și o flotă de 60 de locomotive și 2.700 de vagoane, printre care se află și locomotive electrice românești recent construite.

translogistica-expo05

 

DPD

Partenerii noștri de la DPD România, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de coletărie și curierat expres, oferă cea mai bună soluție celor care vor să se asigure că marfa ajunge la destinație în cele mai bune condiții. DPD Pallet One, serviciul de transport de marfă paletizată în regim de curierat, introdus de DPD România, se adresează companiilor din diferite domenii de activitate, de la FMCG, printing, papetărie, home&deco, și până la sectorul auto.

translogistica-expo09

 

GFR

GRUP FEROVIAR ROMAN (GFR) este entitatea fanion a GRAMPET GROUP, cel mai mare holding feroviar privat din Uniunea Europeană. Cele 18 companii din GRAMPET GROUP sunt grupate pe domenii de activitate astfel: operatori de transport feroviar de marfă, logistică, construcţie, reparaţii și mentenanţă material rulant. Parteneriatele solide intragrup generează servicii complexe și conexe, orientate către nevoile clienţilor, oferă soluţii tehnice și financiare optime.

GFR este o companie cu capital românesc 100% privat, care a devenit unul dintre principalii jucatori de pe piaţa concurenţială de transport feroviar de marfă din Romania și lider naţional al transporturilor feroviare de produse petroliere. Cu o experienţă în domeniul transporturilor de peste 15 ani, GFR și-a inceput activitatea în anul 2001 ca operator de manevră, în 2002 a debutat ca furnizor de transport feroviar, în anul 2006 a efectuat primul transport internaţional și începand din 2010 opererează prin toate frontierele de stat ale României.

translogistica-expo16

 

 

Easypost

Este un serviciu de livrare la punct fix, ideal pentru cei care doresc să le fie livrate produsele dar ei nu sunt la adresă în orele de livrare. Sistemul este conceput integral în România și, la ora actuală sunt 15 puncte în București cu plan de extindere la 40 până la sfârșitul anului grație unui parteneriat și cu rețeaua de benzinării OMV. Sistemul permite inclusiv plata prin reciclator de ramburs, astfel încât cei care doresc o livrare cu plata ramburs nu trebuie să fie la adresa căsuței poștale când ajunge curierul. Pentru moment, plata serviciilor de închiriere a căsuțelor poștale include și costul transportului coletului. În momentul în care un colet este livrat, destinatarul primește un sms și un e-mail cu un QR-code prin care este informat că i-a venit pachetul. Ulterior, tot ce are de făcut este să se ducă la căsuța poștală, să scaneze QR-code-ul primit prin email și să-și ridice pachetul. La scanarea codului, ușița cutiei poștale alocate pachetului se deschide automat.

translogistica-expo24

 

XPO

Atât transport, cât și logistică, sunt la a doua participare la Translogistica Expo. Grupul include mai multe divizii, din care cele mai importante sunt de transport și de logistică. Divizia de transport deține 600 de camioane din mărcile Renault, Daf și Mercedes-Benz, cu tot cu remorcile aferente. Compania realizează transport internațional.

XPO Logistics deține parcuri de logistică și depozite proprii atât refrigerate cât și ambientale pentru industria alimentară și nealimentară. Distribuția din aceste depozite se poate face inclusiv cu vehiculele proprii, de 3,5 tone, majoritar Iveco. Oficialii companiei ne-au declarat că sunt mulțumiți de organizare și consideră acest eveniment drept o ocazie de a se întâlni cu partenerii de afaceri și altundeva decât la birouri. XPO Logistics s-au implicat și în concursurile realizate de organizatorii Translogistica Expo, cum ar fi cel dedicat stivuitoriștilor.

translogistica-expo37

 

IDRIVE

Unul dintre furnizorii de soluții tehnologice pentru flote și pentru logisticieni sunt cei de la compania americană Idrive, din Santa Barbara. Sistemul oferit este cu camere video și acestea se descarcă automat prin rețeaua WiFi și stocare pe cloud-ul idrive. Aceeași companie oferă servicii de telematică superioară, cu transmisie live a datelor înregistrate de la șofer. Produsele oferite de Idrive sunt realizate pentru creșterea siguranței în transporturi.

translogistica-expo48

 

Fomco Group

Tot din categoria furnizorilor de servicii se numără și Fomco Group. Având o experiență de peste 13 ani de activitate Fomco Group este structurată pe mai multe direcții de business, însă un element esențial îl constituie domeniul tahografelor, sisteme de monitorizare prin GPS și tot ce ține de aria managementului de flotă auto.

translogistica-expo11

 

EV Connect este o altă soluție utilă atât celor care au flote de vehicule cât și celor care dețin un singur autoturism… electric!

EV Connect propune stații de încărcare pentru vehiculele electrice. Acestea pornesc de la sume de aproximativ 2000 de euro la care se adaugă costurile de montaj. De altfel, cei de la EV Connect au început crearea unei rețele de stații de încărcare vehicule electrice în rețeaua magazinelor Cora.

translogistica-expo27

 

Concursul de stivuitoriști

Derulat pe platforma betonată din fața halei expoziționale, concursul a reunit la start 10 concurenți care au întrunit cerințele de participare. Competiția a constat în două probe, una de transport paleți și o alta de slalom. Concursul a fost câștigat de Dima Daniel de la Toyota Handling, obținând cel mai bun timp și cele mai puține penalizări. Locul secund a fost ocupat de Dinu Marius de la XPO Logistics iar podiumul a fost completat de Diaconeasa Marius tot de la XPO Logistics.

 

Organizatorul și rezultatele expoziției

La final, am stat de vorbă cu doamna Victoria Lupu, organizatoarea acestei expoziții. Obosită, dar încă în vervă, cu o baterie externă cuplată la telefonul mobil a cărei baterie n-ar putea rezista o zi întreagă, a găsit puterea să ne zâmbească. Tocmai terminase de prezentat și jurizat concursul stivuitoriștilor alături de cei de la Toyota Handling. Ne-a declarat că este mulțumită de ce a reușit anul acesta. Sunt mai mulți expozanți, suprafața s-a dublat și, cel mai important, partenrii prezenți sunt mulțumiți. Aceasta nu face decât să dea speranțe ca anul viitor evenimentul să fie mai de amploare.

translogistica-expo46

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

înmatriculările de autoturisme noi
Piaţa auto

APIA: Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 23% în luna august

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 23% în luna august a...

Piaţa auto

Premiera europeană pentru automobilele Kia PBV la salonul auto IAA Hanovra 2024

Pentru prima dată, Kia participă la salonul auto IAA din Hanovra, desfășurat...

finanțări nerambursabile
Financiar

Investitorii consideră accesul la finanțări nerambursabile un factor decisiv pentru a investi

Majoritatea investitorilor (72%) consideră că disponibilitatea finanțărilor nerambursabile este un factor decisiv...

Piaţa auto

AutoExpert Media va reprezenta România în juriul Car of the Year

După aproape 20 de ani de absență, România va fi din nou...