Advertisement

tunelul montan
Home Infrastructură La tunelul montan de pe Autostrada Sibiu – Pitești lucrează și 60 de specialiști din Austria

La tunelul montan de pe Autostrada Sibiu – Pitești lucrează și 60 de specialiști din Austria

La tunelul montan de pe Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, parte din Autostrada Sibiu – Pitești, lucrează și 60 specialiști din Austria, numărul acestora urmând să se dubleze. Aceștia muncesc în schimburi, atât în timpul zilei, cât și în timpul nopții, a explicat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat din Ministerul Transporturilor.

Pe șantierul companiei austriece Porr, se lucrează la ambele galerii ale tunelului montan, structura ieșirii spre Pitești fiind gata, dar nu și structura intrării dinspre Sibiu. Decalajul de execuție între cele 2 galerii este de 1 lună, însă vor fi finalizate în același timp, având în vedere că una dintre ele este mai scurtă față de cealaltă.

”Echipele de tunel sunt formate din 60 specialisti aduși din Austria urmând a se dubla numărul lor. Aceștia lucrează în schimburi, atât în timpul zilei, cât și în timpul nopții. La momentul vizitei în șantier, erau 300 muncitori și 100 utilaje, pe întregul amplasament al secțiunii”, a arătat Ionel Scrioșteanu.

Tunelul montan are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat cu câte 2 benzi pe sens și acostamente, sistem de ventilație, sistem de evacuare, iluminat public, sistem de comunicare, precum și câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului

Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de circa 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Tigveni, unde va face conexiunea cu secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.

Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fără TVA și o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. Autorizația de construire pentru execuția lucrărilor a fost emisă în luna martie a acestui an.

Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV. Este cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, cu cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Înmatriculările de autoturisme noi, în creștere cu aproape 20% în primele 8 luni

CITR: Creanțele scadente ale Euroins însumează, până acum, 600 milioane de lei

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...