Advertisement

Înmatriculările de autoturisme noi
Home Piaţa auto Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 27,7% în primul trimestru

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 27,7% în primul trimestru

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în primul trimestru din 2023, cu 27,7%, în comparaţie cu perioada similară a anului anterior, iar cele de autoturisme “electrificate” au avansat cu 34,8%, ajungând la o cotă de piață de 20,2%, arată datele publicate, marţi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

”După evoluția importantă a lunilor anterioare, martie 2023 vine cu o creștere de 12,7% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de luna similară a anului precedent. Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna martie 2023 este în creștere cu 52,0% față de perioada similară din anul 2021, cu 81,4% faţă de martie 2020 şi cu 21,5% faţă de martie 2019, precizează APIA.

Pe piaţa naţională, în topul primelor zece mărci de autoturisme şi autovehicule comerciale, după primele trei luni din acest an, pe primul loc se află Dacia – cu 13.652 de unităţi, urmată de Renault (4.422 unităţi), Ford (2.516), Hyundai (2.457), Mercedes-Benz (2.404), Toyota (2.346), Skoda (2.218), Volkswagen (2.195), BMW (1.247) şi Suzuki (969).

I. Autoturismele, care reprezintă aproximativ 85% din totalul pieţei, au înregistrat, în luna martie 2023, un volum de 12.120 de unităţi, cu 11,2% mai mult decât în luna similară din 2022.

Înmatriculările de autoturisme noi

Segmentarea pe clase. După primele trei luni ale anului 2023, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+53,2%), Clasa B (+45,9%), Clasa C (+62,4%), Clasa D (-18,8%), Clasa E (+34,6%), Clasa F (+47,8%), SUV (+10,1%), MPV (-94,3%) și Clasa Sport (-11,5%), raportat la perioada similară din anul anterior.

Înmatriculările de autoturisme noi

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 39,9%, în scădere cu 6,4% față de 2022, urmat de Clasa C cu o cotă de 30,4%, în creştere cu 6,5% și Clasa B cu o cotă de 19,9%, în creştere cu 2,5% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul de referinţă, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 1,6% faţă de perioada similară din anul anterior, ajungând, astfel, la o pondere de 67,1%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 2,6%, de la an la an, şi deţin o cotă de 12,8% din total.

APIA

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 8,6% din piață în primele trei luni ale anului 2023 față de anul 2022 când reprezentau 7,3%.

Ca și în anul 2022, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat, în anul 2023, achizițiile din această categorie au crescut considerabil (+34,8%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+48,8%) şi a celor plug-in hybrid (+32,0%).

Autoturismele 100% electrice mențin trendul crescător al anului anterior. In luna martie 2023, ajung, la o scădere de 2,4% față de luna similară a anului trecut, iar la nivelul celor trei luni din anul 2023 la o creștere de 48,8% față de anul precedent.

APIA

Și cele plug-in urmează o curbă crescătoare, cumulând și acestea volume semnificative, cu o creștere de 26,6% față de luna similară a anului trecut și una de 32,0% față de primele trei luni din anul 2022.

APIA

Autoturismele Full Hybrid sunt și acestea în creștere. Se înregistrează o scădere de 10,8% față de luna martie 2022 și o creștere de 23,6% față de primele trei luni ale anului anterior.

APIA

Potrivit APIA, în primele trei luni din acest an, se remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 1.559 unități și o creștere de 63,8% față de aceeaşi perioadă a anului precedent, Renault Megane 217 unități, fără înmatriculări în perioada similară din 2022, Volkswagen e-UP!, cu 184 unități, creștere de 132,9%, Tesla Model Y cu 142 unități, în creștere cu 688,9% și Tesla Model 3 cu 108 unități, în scădere cu 29,9% față de aceeaşi perioadă a anului 2022.

În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 199 unități și o creștere de 99,0% față de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmată de Mazda CX 60 cu 91 unități, fără înmatriculări în perioada similară din 2022, Mercedes Benz GLE cu 83 unități și o creștere de 6,4%, Renault Captur cu 67 unități, creștere de 28,8% și Volkswagen Tiguan cu 67 unități, în creștere cu 86,1%.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 508 unități, în creștere cu 17,9% față de 2022, urmată de Toyota RAV4 cu 400 unități și 32% creștere, apoi Toyota Yaris cu 338 unități, în creștere cu 60,2%.

Analizând evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4), observăm că, după primele trei luni din anul 2023, acestea dețin o cotă de piață de 23%, corespunzătoare unui volum total de 8.409 unități, în creștere cu 41,1% față de anul 2022, când se înregistrau 5.959 unități.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în luna martie 2023 au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 60,0% din totalul achizițiilor de autoturisme. Dacă ne raportăm la cele trei luni din acest an, persoanele juridice acoperă un procent de 58,0%, iar diferenta de 42,0% le revine persoanelor fizice.

II. Autovehicule comerciale ușoare

Această categorie de autovehicule înregistrează, în martie 2023, o creștere de 23,1% față de luna martie 2022. Pe ansamblul celor trei luni din acest an, se remarcă o creștere de 26,4%, care consemnează o evoluție similară cu cea a autoturismelor (+27,7%).

În acest context, majoritatea mărcilor și modelelor sunt în teritoriul pozitiv în raport cu perioada similară a anului trecut.

APIA

 

 

CITEȘTE ȘI:

Ministerul Economiei nu a găsit furnizor pentru 6 mașini hibride plug-in

Cele șapte tipuri de șoferi care conduc mașini electrice

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

înmatriculările de autoturisme noi
Piaţa auto

APIA: Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 23% în luna august

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 23% în luna august a...

Piaţa auto

Premiera europeană pentru automobilele Kia PBV la salonul auto IAA Hanovra 2024

Pentru prima dată, Kia participă la salonul auto IAA din Hanovra, desfășurat...

Piaţa auto

AutoExpert Media va reprezenta România în juriul Car of the Year

După aproape 20 de ani de absență, România va fi din nou...

Piaţa auto

Leapmotor International a început să exporte mașini electrice din China în Europa

Leapmotor International, o societate mixtă 51/49 Stellantis-Leapmotor, a început să exporte mașini...