Advertisement

GPL
Home Administrare flote Juridic În parcările subterane este interzis accesul mașinilor alimentate cu GPL

În parcările subterane este interzis accesul mașinilor alimentate cu GPL

În această perioadă, în care autoritățile au luat în vizor instalațiile GPL, există un aspect periculos, care nu este controlat: parcarea subterană a mașinilor care folosesc acest combustibil. Președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), Laurențiu Păștinaru, face apel la administratorii acestor spații de parcare, fie ei agenți economici, instituții publice sau asociații de proprietari, să ia măsuri pentru respectarea interzicerii accesului mașinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente.

„Este interzisă folosirea parcărilor subterane de vehiculele cu instalație GPL, dar deținătorii acestor spații merg pe încredere și consideră că doar prinzând această interdicție în Regulamentele de parcare, nu au nici o răspundere în cazul unui accident nefericit. E plin de mașini GPL în parcările subterane, deși accesul lor e interzis. Nu sunt controale. Sigur, poate unora li se va părea o muncă, o cheltuială sau o responsabilitate în plus, dar consider că ar fi un gest de normalitate să le amintească mai mult utilizatorilor parcării de această interdicție, prin anunțuri cât mai vizibile și chiar prin verificări aleatorii. Fac un apel către administratorii parcărilor: luați măsuri pentru respectarea interzicerii acesului mașinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente!”, a precizat Laurențiu Păștinaru.

Președintele ANPM este de părere că niciun conducător auto nu caută regulamentul de parcare al unui mall, înainte de a merge la cumpărături, iar mulți dintre cei care dețin mașini cu GPL nu sunt conștienți de ce ar însemna o explozie în subteran.

„În cazul mașinilor echipate cu astfel de instalații, unul din cele mai importante pericole este degajarea accidentală de gaz din sistemul mașinii. Dacă în aer liber gazul s-ar dispersa mult mai ușor datorită curenților, în parcările subterane lucrurile nu stau la fel. Gazul petrolier lichefiat este mai greu decât aerul și, prin urmare, rămâne ca un nor invizibil și inflamabil, în garaj, în cazul unei scurgeri în sistemul de combustibil, spre deosebire de metan, de exemplu, care este mai ușor decât aerul, iar dacă iese din rezervor se ridică și este evacuat prin sistemul de ventilație. Nu are nimeni nimic cu mașinile GPL, sunt bune pentru mediu, dar trebuie să ne obișnuim ca atunci când regula interzice intrarea mașinilor care funcționează cu gaz, să respectăm acest lucru”, a mai spus președintele ANPM, subliniind că mașinile GPL chiar sunt o soluție salvatoare pentru reducerea poluării și cheltuielilor pentru combustibil.

Mai multe studii realizate la nivel european au arătat că gazul petrolier lichefiat poluează mai puțin decât benzina și motorina, având un proces de ardere mult mai curat decât al altor carburanți din combustibili fosili. De asemenea, GPL nu conține substanțe periculoase precum benzen, sulf sau plumb și are o ardere completă, fiind considerat cea mai bună variantă de alimentare, cu 15% mai puțin poluantă decât benzina.

 

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Șeful Mercedes: Costurile vehiculelor electrice ar putea rămâne ridicate în viitorul apropiat

Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

stellantis
Juridic

Stellantis, adus în instanță de investitori. Întâi în SUA, acum în Țările de Jos

Fundația olandeză Fiat Chrysler Investors Recovery Stichting, care reprezintă investitorii din fostul...

Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii
Juridic

Guvernul renunță la proiectul privind Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii

Proiectul de hotărâre de guvern promovat de Ministerul Dezvoltării cu privire la...

Cartea de Identitate a Vehiculului
Juridic

Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) are un nou format, adaptat prevederilor legislative actuale

Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) are un nou format, adaptat prevederilor...