Advertisement

Goodyear
Home Miscellanea Business Goodyear și-a fixat 7 obiective în materie de sustenabilitate

Goodyear și-a fixat 7 obiective în materie de sustenabilitate

Goodyear Tire & Rubber Company a lansat recent raportul de sustenabilitate pe anul 2022, care scoate în evidență progresul înregistrat de companie în atingerea obiectivelor de sustenabilitate pe termen scurt și lung.

„Sustenabilitatea este una dintre componentele cheie ale strategiei noastre de business și o parte integrantă din cultura noastră organizațională. În 2022, munca asociaților noștri din toată lumea demonstrează cât de mult ne dedicăm proceselor, materialelor și programelor sustenabile. Cel mai recent raport de responsabilitate corporativă arată unde ne aflăm momentan în această călătorie – cât ne-am apropiat până acum de obiectivele noastre, ce provocări am întâlnit, strategiile pe care le implementăm, inclusiv harta reducerii emisiilor de dioxid de carbon și ce urmează – și cum lucrăm împreună cu stakeholderii și clienții noștri pentru a construi un viitor mai bun. De exemplu, continuăm să legăm noi parteneriate și să învățăm din lanțul de distribuție, în vreme ce ne apropiem de obiectivul nostru de a produce o anvelopă realizată din materiale 100% sustenabile până în 2030. Totodată, identificăm noi parteneri alături de care să ne atingem obiectivele de mobilitate modernă”, a precizat Richard J. Kramer, Chairman, CEO și Președinte Goodyear.

Printre obiectivele în materie de sustenabilitate ale Goodyear se numără:

  • până în 2025 – reducerea rezistenței la rulare cu 40% și greutatea anvelopelor cu 9% pentru întregul portofoliu de anvelope (raportat la cifrele din anul 2005);
  • până în 2027 – reinventarea anvelopelor și a modului în care acestea sunt recondiționate, prin includerea în toate produsele noi a unor de senzori și tehnologii care colectează date;
  • până în 2030 – lideri în inovarea responsabilă, prin introducerea primei anvelope realizată 100% din materiale sustenabile și care nu are nevoie de mentenanță;
  • până în 2030 – reducerea emisiilor Scope 1 și Scope 2 cu 46% și anumite emisii Scope 3 cu 28%, conform Science Based Targets initiative (SBTi) și standardul Net-Zero;
  • până în 2040 – înlocuirea cu materii prime sustenabile a tuturor uleiurilor pe bază de petrol din toate produsele;
  • până în 2040 – convertirea tuturor operațiunilor și proceselor de producție la folosirea energiei 100% regenerabile;
  • până în 2050 – atingerea unui nivel net zero de emisie a gazelor cu efect de seră pe întregul lanț valoric al companiei.

În alcătuirea hărții procesului de decarbonizare, Goodyear s-a raportat la datele legate de emisiile de gaze cu efect de seră din 2019 și au identificat patru zone cheie: achiziția de produse și servicii (61%); energie (30%); transport (3%) și durata de viață a produselor. Cea din urmă reprezintă un efect indirect, însă producătorul de anvelope caută să exploreze elementele pe care le poate influența în crearea unor produse mai durabile (cum ar fi reducerea greutății și a rezistenței la rulare). Strategiile pe care aceștia le implementează pentru a-și reduce complet amprenta de carbon includ: materii prime sustenabile și materiale cu emisii reduse; reducerea consumului de materii prime; angrenarea furnizorilor în luarea unor angajamente climatice; energii regenerabile; optimizarea metodelor de transport, a distanțelor parcurse și a cantităților de produse transportate.

Raportul Goodyear de sustenabilitate pe anul 2022 este construit în jurul celor patru piloni care alcătuiesc cadrul de responsabilitate corporativă al companiei, Goodyear Better Future: Surse sustenabile, Operațiuni responsabile, Mobilitate modernă și Angrenarea culturii organizaționale.

Surse sustenabile: cercetătorii și inginerii Goodyear au continuat să facă progrese semnificative către obiectivul producerii unei anvelope realizate din 100% materiale sustenabile, prin dezvoltarea unei anvelope demonstrative realizată (momentan) în proporție de 90% din materiale sustenabile*. Cea din urmă folosește 17 ingrediente, inclusiv patru tipuri de carbon negru, care sunt produse prin arderea metanului, a dioxidului de carbon, a uleiurilor vegetale și prin piroliza cauciucurilor uzate. Acestea mai includ și ulei de soia (care este momentan principalul înlocuitor pentru produsele pe bază de petrol), dioxid de siliciu obținut din procesul de descompunere a cojilor de orez și rășini regenerabile de pin.

Operațiuni responsabile: Goodyear și-a continuat eforturile de reducere a impactului asupra mediului. În 2022, compania și-a mărit utilizarea de energie electrică din surse regenerabile la 34% la nivelul operațiunilor din toată lumea, în creștere cu 3% față de 2019. Totodată, aceștia fac eforturi susținute în a-și reduce efectele asupra pădurilor, solului, a surselor de apă și nu numai – deși producția anvelopelor nu este un consumator masiv de apă, Goodyear monitorizează și își reduce constant consumul, mai ales în zonele în care este o resursă deficitară (cu 19% mai puțină apă consumată în 2022 față de 2021, la nivelul operațiunilor din toată lumea).

Mobilitate modernă: în 2022, Goodyear s-a concentrat în continuare pe îmbunătățirea eficienței produselor sale în ce privește consumul de combustibil. A reușit acest lucru prin reducerea rezistenței la rulare cu 32,9% și o reducere cu 9,4% a greutății anvelopelor din portofoliul lor de produse de larg consum la nivel global, în comparație cu datele din 2005. În plus, compania lucrează la reducerea zgomotului produs de anvelope printr-un nou design al striațiilor și a cadrului anvelopei.

Angrenarea culturii organizaționale: în 2022, numărul de membri în programul Employee Resource Groups (ERGs) – „Grupurile de Resurse pentru Angajați” – a crescut cu 6%. A fost de asemenea un an care marcat un moment important pentru ERG-ul Goodyear Women’s Network (GWN) – „Rețeaua Femeilor din Goodyear” – ce are sediul în Akron (Ohio, SUA) și care a sărbătorit 100 de ani de existență în 2022. În plus, asociații Goodyear din toată lumea sunt foarte implicați în comunitățile locale și organizează constant proiecte de voluntariat, inclusiv în România. Raportul de sustenabilitate Goodyear pe anul 2022 a fost alcătuit folosind standardul Global Reporting Initiative (GRI).

Un material este considerat sustenabil dacă este regenerabil sau are surse bio, dacă poate fi reciclat sau dacă poate fi produs folosind sau contribuind la alte practici care ajută la conservarea resurselor și/sau la reducerea emisiilor de dioxid de carbon, inclusiv materiale care respectă legea conservării masei substanțelor.

Scope 1 include emisiile directe din surse aflate în controlul companiei, precum cele ce ies pe țevile de eșapament ale mașinilor sau cele ce ies pe hornurile fabricilor. Scope 2 include emisiile indirecte din surse aflate în controlul companiei. Scope 3 include emisii provenind din procese și activități ce țin de întregul lanț valoric.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Proiectul ”Orbital București”. Începe proiectarea Drumului Radial DR 4 Nord Expres

FGA schimbă interfața web și modul de primire a documentelor

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

eldrive
Business

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia BERD – Eldrive Holding – Renalfa Solarpro Group

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare...

volvo
Business

Volvo renunță la planul de a vinde numai vehicule electrice din 2030

Compania auto Volvo a anunțat că și-a abandonat obiectivul de a produce...

MOL
Business

MOL a început să producă hidrogen verde în cea mai mare fabrică din regiune

La rafinăria MOL din Százhalombatta a început producția în cea mai mare...

Chrysler
Business

Stellantis refuză să vândă Chrysler strănepotului fondatorului mărcii

Strănepotul fondatorului Chrysler l-a contactat pe șeful Stellantis pentru a-și exprima nemulțumirea...