Advertisement

flota-premium-test-cu-audi-a1-floteauto
Home Piaţa auto Autoturisme Flotă premium. Test cu Audi A1

Flotă premium. Test cu Audi A1

Paradoxal, ideea de maşină compactă scumpă nu pare o alegere înţeleaptă pentru flote. Însă Mini a dat un contraexemplu. Acum, Audi vine cu o contraofertă reînnoind complet gama de motoare şi echipările la Audi A1. Test cu versiunea 1.6 TDI S-Tronic Sport cu 116 CP.

 

Cu A1, Audi a dorit să ofere o alternativă de lifestyle la Mini dar mai practică. Ciudat, nu argumentul practic, ci designul a fost decisiv în achiziţionarea lui Mini ca maşină de flote. Iar la noua generaţie Mini a venit şi cu argumentul practic al celor 5 uşi.

Audi contează pe faptul că retrodesignul nu mai este astăzi argumentul decisiv, vezi cazurile lui Citroen DS3 sau Opel Adam, şi mizează pe un pachet tehnic la fel de high-tech ca cel de la modelele Audi mai mari.

flota-premium-test-cu-audi-a1-floteauto
Foto: Ovidiu Tăbăcaru

Sigur, platforma provine de la VW Polo, dar asemănările se termină aici. Interiorul este 100% Audi, calitatea planşei de bord corespunzând pretenţiilor mărcii din Ingolstadt: plastic moale, butoane cu margini cromate, îmbinări perfecte care conferă o ambianţă premium. Cel mai mic Audi nu face niciun rabat la calitatea interiorului de la standardele mărcii. După facelift, echipările au fost restructurate, deasupra nivelului de bază fiind disponibile echipările sport şi design.

Echiparea sport include scaune sport îmbrăcate în tapiţerie tornado cu o susţinere laterală foarte bună, ramele la gurile de ventilaţie negru lucioase şi jante de aliaj de 16 inch. Opţional, acoperişul poate fi vopsit în culoare contrastantă.

flota-premium-test-cu-audi-a1-floteauto
Finisare excepţională şi materiale de calitate

Și la condus, A1 este total diferit de Polo deşi preia de la Polo atuul principal al acestuia – confortul la rulare. La facelift, Audi A1 a primit direcţia electromecanică, precisă şi cu un feedback foarte bun şi trenul de rulare adaptiv Drive Select – standard la sport. Din Drive Select se pot alege trei moduri de rulare – Efficiency, Auto şi Dynamic – care modifică răspunsul motorului, al direcţiei şi al transmisiei S-Tronic dacă se comandă (opţională la toate motorizările, standard la 1.8 TFSI). Pentru 1.050 de euro se poate comanda şi suspensie adaptivă, reglabilă din meniul Drive Select. Modelul de test nu avea suspensie adaptivă, dar şi trenul de rulare standard este destul de permisiv. Este mai ferm decât la Polo dar nu la fel de rigid ca la Mini. Audi pune mai mult accent pe un echilibru mai bun între sport şi confort.

flota-premium-test-cu-audi-a1-floteautoGama de motorizări este complet schimbată. Total noi pentru A1 sunt cele două motoare în trei cilindri: 1.0 TFSI pe benzină/95 CP (înlocuieşte 1.2 TFSI/86 CP) şi 1.4 TDI Ultra/90 CP (emisii de numai 97 g/km CO2, înlocuieşte 1.6 TDI/90 CP). De asemenea, motorul 1.4 TFSI este disponibil în două trepte de putere şi are acum 125 CP, respectiv 150 CP cu sistem de decuplare a cilindrilor (122, respectiv 140 CP înainte), iar 1.4 TFSI/185 CP a fost înlocuit cu 1.8 TFSI/192 CP, oferind exact puterea lui Mini Cooper S.

flota-premium-test-cu-audi-a1-floteauto
Locul în spate este puţin mai mare decât în Mini 5 uşi

Modelul condus de noi 1.6 TDI are acum 116 CP faţă de 86 CP înainte la cutia automată şi 105 CP la transmisia manual, fiind o alegere ideală ca maşină de flote. Iar puterea de 116 CP nu e deloc o coincidenţă, aceeaşi putere fiind oferită şi de Mini Cooper D. Cutia S-Tronic cu dublu ambreiaj şi 7 trepte are primele cinci trepte foarte scurt etajate şi contribuie la obţinerea unor reprize extrem de rapide. Însă pe modul Dynamic schimbările foarte rapide generează mici şocuri, dar acestea fac parte din meniul sportiv. Audi comunică un consum incredibil de mic de 3,7 l/100 km însă în practică cifra este în jur de 5,0-5,5 l/100 km, ceea ce reprezintă încă o valoare foarte bună.

flota-premium-test-cu-audi-a1-floteauto
Portbagajul este comparabil cu cel de la noul Mini cu cinci uşi

Comparativ cu Polo, spaţiul în spate este ceva mai strâmt şi la cap şi la genunchi, dar nu Polo este rivalul său. Prin comparaţie cu Mini cu cinci uşi, A1 oferă, subiectiv, ceva mai mult spaţiu în spate. Versiunea cu transmisie manuală pleacă de la 21.900 euro, echiparea sport sau design ridicând preţul la 23.600 euro. Prin comparaţie Mini Cooper D costă 23.684 euro. Cu transmisia S-Tronic, A1 1.6 TDI ajunge la 25.370 euro. Lupta cu Mini se dă pe toate planurile.

VERDICT

A1 este mai bine pregătit în lupta cu Mini, graţie noilor motoare care oferă performanţe echivalente. Interiorul de calitate la cele mai înalte standarde Audi este un alt atu important. Faţă de Mini, A1 pune mai mult accentul pe un mai bun echilibru între sport şi confort.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...