Advertisement

Varianta de ocolire Timișoara Vest
Home Infrastructură Finanțare pentru Varianta de ocolire Timișoara Vest, ultimul tronson al Centurii orașului

Finanțare pentru Varianta de ocolire Timișoara Vest, ultimul tronson al Centurii orașului

Guvernul va aproba, în ședința de joi, indicatorii tehnico-economici pentru „Varianta de ocolire Timișoara Vest”, tronson care va închide șoseaua de centură a orașului de pe Bega.

Varianta de ocolire Timișoara Vest are o lungime de aproximativ 14 km și traversează unitățile administrativ teritoriale Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român. Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și centura de ocolire Timișoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timișoara – Cenad), cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și cu Timișoara printr-un drum de legătură.

Valoarea totală a investiției (inclusiv T.V.A) este de 2,3 miliarde de lei, durata de execuție fiind stabilită pentru doi ani.

Finanţarea investiției se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Construcția șoselei de centură a Timişoarei a fost împărţită în trei tronsoane:

  • Varianta de ocolire Timişoara Nord (linia galbenă în foto) – a intrat în circulaţie în 2009, având o lungime de 12,6 km.
  • Varianta de ocolire Timişoara Sud (linia roșie în foto). Construcţia tronsonului în lungime de 25,69 km a început în martie 2020, cu 9 ani întârziere. Inițial, contractul a fost semnat cu antreprenorul italian Tirrena Scavi, dar a fost reziliat din cauza incapacităţii companiei, în decembrie 2022, la un stadiu fizic de 58,26%. Un nou contract, în valoare de 383,84 milioane de lei (fără TVA), a fost semnat, în iunie 2023, cu asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, care trebuie să finalizeze investiția în 12 luni.
  • Varianta de Ocolire Timișoara Vest (linia albastră in foto), în lungime de 14 km.

 

 

CITEȘTE ȘI:

CNAIR va construi pe șosele un număr de 64 de girații pentru creșterea siguranței rutiere

India, noul El Dorado pentru producătorii de automobile?

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...