Advertisement

Nădășelu - Mihăiești
Home Infrastructură Din cauza alunecărilor de teren, traseul lotului Nădășelu – Mihăiești, parte din A3, va fi deviat

Din cauza alunecărilor de teren, traseul lotului Nădășelu – Mihăiești, parte din A3, va fi deviat

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului Nădășelu – Mihăiești, parte din Autostrada Transilvania A3.

CNAIR a anunțat că a transmis spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene anunțul de participare aferent contractului de achiziție publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de deviere a traseului situate între km 10+009 – km 12+000 și km 21+406 – km 24+890, aferente autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj-Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500).

Data limită pentru primirea ofertelor este 25 septembrie 2023.

Durata contractului este de 27 de luni, din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor.

Valoarea estimată a contractului este de 1.114.273.701,00 lei fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Potrivit CNAIR, devierea traseului acestui sector de autostradă se face în conformitate cu recomandările din cadrul Expertizei Tehnice.

Lucrările aferente zonei cuprinse între km 10+009 și km 12+000 presupun devierea traseului spre aval, prin construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km, fundat pe piloți forați de diametru mare, neafectând în niciun fel versantul care prezintă alunecări.

În ceea ce priveste zona cuprinsă între km 21+406 și km 24+890, traseul autostrăzii se va devia în zona km 21+406,49 prin construirea unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km, conducând la depășirea în aval a traseului DN 1F, precum și a cursului Pârâului Topa Mică, ajungând pe malul stâng al acestuia într-o zonă relativ plană. Racordarea la traseul existent se va realiza în zona km 24+890 al traseului inițial.

Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia sectorului Nădăşelu – Mihăieşti (13,26 km), care a inclus și lotul următor, Mihăieşti – Zimbor (16,8 km), a fost câștigată de Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj, în septembrie 2020. Ulterior, s-au produs o serie de alunecări de teren, iar lucrările necesare pentru rezolvarea problemelor au fost scoase din contractul inițial și incluse într-o nouă licitație. Un fapt care va duce la amânarea unei circulații continue pe A3 între Cluj și Zalău.

 

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

9 din 10 români vor publicarea unor prețuri de referință pe piața de reparații auto

Guvernul a aprobat proiectul de lege privind împrumutul BEI pentru Autostrada A7

 

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

buftea
Infrastructură

Un pas înainte pentru construcția șoselei de centură a orașului Buftea

Guvernul a reaprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea șoselei de centură a orașului...

A0 Nord
Infrastructură

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureşti A0 Nord

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru realizarea Lotului 1 Dragomirești –...

Joseni - Ditrău
Infrastructură

Construcția Lotului Joseni – Ditrău, parte din Autostrada Unirii A8, intră în licitație

Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului Joseni – Ditrău a fost publicat...

Craiova - Târgu Jiu
Infrastructură

Licitaţie pentru construcția lotului 5 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu

CNAIR a publicat în SICAP anunţul de participare aferent contractului de achiziţie...