Advertisement

Glina - Vidra
Home Infrastructură De miercuri se va circula și pe ultimii 10 km ai lotului Glina-Vidra, parte din Autostrada A0 Sud

De miercuri se va circula și pe ultimii 10 km ai lotului Glina-Vidra, parte din Autostrada A0 Sud

Ultimii 10 kilometri din lotul 1 Glina – Vidra de pe Autostrada de Centură București (A0) Sud vor fi daţi miercuri în circulaţie, a anunţat, minsitrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Proiectarea și execuția au fost realizate de compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret, care a câștigat licitația cu prețul de 830,7 milioane de lei. Deși traficul rutier ar fi trebui deschis în septembrie 2023, constructorul finalizase doar lucrările pentru deschiderea circulației pe 7 km, între DN 4 și granița lotului 2 (km 69), astfel încât să existe descărcare pentru a se circula și pe toți cei 16,3 km ai tronsonului următor, Vidra – Bragadiru.

Odată cu deschiderea circulației pe întreg lotul 1, ”aproape două treimi din A0 Sud vor avea astfel asigurată conexiunea cu A2 (Autostrada Soarelui). Practic circulația între intersecția cu DN 6 (București – Alexandria) și Constanța se va putea desfășura doar pe autostradă, pe o lungime de 236 de km”, a precizat ministrul Transporturilor.

Lotul 2 Vidra – Bragadiru, realizat tot de compania turcă Alsim Alarko, a fost deschis circulației în luna decembrie 2023, deși termenul inițial a fost luna iulie.

”Cei 33,23 de km ai A0 Sud (lotul 1 + lotul 2, n.red.) vor mai asigura conexiuni cu DN5 (București – Giurgiu) și cu DN 4 (București – Oltenița)”, a adăugat Sorin Grindeanu.

Lotul 3 (18 km) Bragadiru – Autostrada A1 de pe A0 Sud este realizată de Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading, valoarea totală a contractului fiind de 853,4 milioane de lei fără TVA. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în luna octombrie 2021. Traficul rutier ar fi trebuit deschis în luna septembrie 2023. În urma unei vizite pe șantier, ministrul Transporturilor i-a cerut antreprenorului grec ca lucrările să fie finalizate în 2024.

Autostrada de Centură Bucureşti A0, cu un traseu diferit de cel al Șosele de centură a Capitalei, este proiectată pentru a prelua traficul de tranzit, în special traficul greu, pe relaţia Constanţa – Nădlac şi pe direcţia Giurgiu – Siret. Construcția sa a fost divizată în două mari secţiuni, Autostrada de Centură Sud (51,3 km), care include și modernizarea actualei Șosele de centură (DNCB) și Autostrada de Centură Nord (49,6 km).

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

 

Săptămâna de muncă de 4 zile în România: cum se aplică și ce avantaje are

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

satu mare
Infrastructură

Cinci oferte pentru un nou drum expres, Satu Mare – granița cu Ungaria (Oar)

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit cinci oferte pentru...

Moravița
Infrastructură

Contractul pentru construcţia lotului 2 al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa intră în procedură de licitaţie

Construcţia lotului 2 Jebel – Moravița, în lungime de 33,49 de kilometri,...

Autostrada A7
Infrastructură

Autostrada A7: La începutul lunii decembrie se va circula între Buzău şi Focşani

La începutul lunii decembrie se va circula pe toate cele patru loturi...

Dâmbovița
Infrastructură

Pod nou peste Dâmbovița în Sectorul 3 al Capitalei

Un nou pod peste râul Dâmbovița, construit în dreptul străzii Drumul Lunca...