Advertisement

kilometrajul
Home Piaţa auto Auto rulate Cum pot fi identificate și evitate mașinile cu kilometrajul dat înapoi

Cum pot fi identificate și evitate mașinile cu kilometrajul dat înapoi

Piața auto din România este plină de mașini care au kilometrajul dat înapoi, iar unii proprietari s-ar putea să nu știe că și odometrul vehiculelor proprii au fost cândva manipulate. Astfel de mașini cauzează probleme majore, se defectează frecvent și necesită costuri substanțiale de reparații.

Potrivit lui Matas Buzelis, expert auto din cadrul companiei carVertical, decât să repari continuu o mașină care a avut kilometrajul dat înapoi, uneori este mai rentabil s-o vinzi și să cumperi un alt vehicul. Iată cum puteți observa că odometrul mașinii a fost manipulat.

Un kilometraj scăzut poate sugera că citirile odometrului au fost modificate

Vehiculele din România, care au fost verificate prin intermediul platformei carVertical, parcurg de obicei o medie de 20.338 km pe an. Prin urmare, în 5 ani de zile o mașină parcurge în medie peste 100.000 de kilometri. Dacă kilometrajul unei mașini second hand indică o valoare mai mică decât media, acest lucru ar putea indica faptul că vânzătorul a manipulat odometrul pentru a vinde vehiculul la un preț mai mare.

„Mașinile cu kilometraj redus sunt la mare căutare pe piața vehiculelor la mâna a doua. Cu toate acestea, este indicat să nu vă grăbiți să cumpărați un astfel de vehicul și să verificați în primul rând istoricul kilometrajului. Vânzătorii necinstiți dau kilometrajul înapoi și la modelele mai vechi de mașini și la cele mai noi”, spune Buzelis. .

Potrivit datelor carVertical, 6,5% dintre toate mașinile din România care au fost verificate pe platformă în prima jumătate a anului 2024 au avut kilometrajul manipulat, ceea ce indică faptul că nu există încă suficientă transparență pe piața vehiculelor rulate.

Piesele uzate ar trebui să trezească suspiciuni

Piesele uzate semnificativ sunt și ele posibile indicii ale unui kilometraj ridicat. Frâne care scârțâie, un volant care zdrăngăne sau un ambreiaj greu de apăsat pot fi semne clare că vehiculul a fost condus pe distanțe mult mai mari decât se pretinde în reclamă. Desigur, totul depinde de obiceiurile de condus ale proprietarului și de modul în care a întreținut vehiculul.

Atunci când alegeți să vă cumpărați o mașină rulată, se recomandă să fiți atenți la modul în care a fost folosită. Dacă vehiculul a fost condus în mare parte în zone muntoase, atunci ambreiajul, frânele și motorul acestuia vor fi uzate semnificativ.

Mașinile importate au deseori kilometrajul dat înapoi

Datorită popularității serviciilor de verificare a istoricului vehiculelor, atât cumpărătorii cât și vânzătorii pot verifica cu ușurință istoricul oricărei mașini. Nu sunt puține cazurile în care, după ce au analizat înregistrările istorice ale vehiculelor pe care le dețin, unii proprietari sunt surprinși să afle că mașinile lor au fost importate din străinătate, au fost avariate semnificativ sau au kilometrajul modificat.

„Deși importurile de mașini extind opțiunile cumpărătorilor atunci când caută o mașină la mâna a doua, vehiculele importate din străinătate nu sunt întotdeauna în stare bună. Mașinile importate au șanse de 3 ori mai mari să aibă kilometrajul dat înapoi. Verificând istoricul mașinii, vă reduceți șansele de a fi înșelat.”, spune Buzelis.

Mașinile care au odometrul modificat se strică mai des

Defecțiunile frecvente pot indica, de asemenea, citiri modificate ale odometrului. Dacă vânzătorul susține că mașina a parcurs 100.000 de kilometri, dar kilometrajul real este de două ori mai mare, atunci unele piese vor avea un grad ridicat de uzură.

Cumpărarea unei astfel de mașini poate duce la cheltuieli imense de reparații și veți întâmpina dificultăți în planificarea reviziilor și a lucrărilor sale de întreținere.

Interior în stare proastă – un prim semn că mașina a parcurs mai mulți kilometri 

Uneori, kilometrajul real al unei mașini poate fi dezvăluit de starea generală a vehiculului. Cu cât acesta a fost folosit mai mult, cu atât este mai probabil ca interiorul să fie uzat.

Dacă vedeți că volanul, schimbătorul de viteze și pedalele sunt uzate, asta indică de obicei faptul că mașina a parcurs zeci de mii de kilometri. Starea proastă a scaunelor poate sugera, de asemenea, că vehiculul a fost utilizat intens.

Cu toate acestea, există cazuri când vânzătorii înlocuiesc piesele interioare uzate pentru a face mașina mai atractivă. Acest lucru poate induce în eroare potențialii cumpărători, încurajându-i să cumpere mașina fără să-i facă o verificare amănunțită într-un service auto.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Peisajul mobilității electrice din România își resetează traiectoria?

 

Start pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii București între Domnești și DN 5

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașini second hand
Analize de piațăAuto rulate

Transparența pieței de mașini second hand din România a scăzut ușor pe parcursul anului

Deși piața de mașini second hand s-a stabilizat și a revenit, în...

kilometri
Auto rulate

Românii se numără printre europenii care conduc cei mai puțini kilometri anual

Românii se numără printre europenii care conduc cei mai puțini kilometri anual,...

Business Lease
Auto rulateFinanciar

Românii alocă aproximativ 15 salarii medii pentru a-și cumpăra o mașină rulată, peste media europeană

O mașină este o achiziție destul de costisitoare, așa că orice șofer...

SUV
Auto rulate

Te-ai hotărât să cumperi un SUV? Iată la ce trebuie să fii atent

Achiziționarea unui SUV din categoria premium poate părea un vis îndepărtat pentru...