Advertisement

Valea Prahovei
Home Infrastructură Cum motivează CNAIR închiderea traficului pe Valea Oltului în timpul zilei. Ce spun specialiștii

Cum motivează CNAIR închiderea traficului pe Valea Oltului în timpul zilei. Ce spun specialiștii

În contextul restricționăriii traficului pe Valea Oltului (DN 7), Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis că realizarea celor două secţiuni ale Autostrăzii Sibiu – Pitești, care traversează Carpaţii, nu mai poate fi amânată.

Traficul pe Valea Oltului va fi restricționat, timp de o lună, în perioada 8 iulie – 9 august, între orele 6.00 şi 20.00. Pentru accesul locuitorilor din zona Lazaret şi a personalului care lucrează la spitalul psihiatric din zonă vor fi stabilite două intervale orare, între 7.00 – 7.30 şi 16.00 – 16.30 în care se va putea circula doar însoţit.

”Marea majoritate a transporturilor de persoane și de mărfuri pe ruta Est – Vest (Constanța – Nădlac) tranzitează acum această zonă pe DN7, în condiții care nu oferă suficient confort și siguranță rutieră. De aceea, construcția celor două secțiuni care traversează Carpații nu mai poate fi amânată! Secțiunea 2 (Boița – Cornetu) este una dintre acestea, iar de operațiunile de defrișare a versantului (derulate în perioada 08 iulie – 09 august) depind următoarele etape ale construcției care trebuie finalizată în 2028”, arată CNAIR.

De asemenea, autovehiculele Poliţiei, pompierilor şi salvării vor avea acces în cazuri urgente, tot însoţite de reprezentanţi ai antreprenorului.

CNAIR mai arată că DN7 se va închide parţial pentru a fi construită autostrada Sibiu- Piteşti, iar, pentru aceasta, suprafeţe mari de pădure trebuie defrişate.

”Pădurile sunt pe versantul care trece în aliniamentul DN7. Este nevoie ca porţiunea dintre Boiţa şi Lazaret, de 8 km, a DN7 să fie închisă”, precizează CNAIR.

Compania de Drumuri mai spune că dacă lucrările nu încep cât mai repede există riscul ca deschiderea circulaţiei pe autostrada Sibiu- Piteşti să întârzie mult, peste termenele contractuale.

”Întârzierile ar fi de minimum 6 luni şi penalizări financiare. (…) Avem două variante: fie construim autostrada, fie riscăm să nu o mai putem construi prin Programul Transport 2021 – 2027. Avem de ales între a plăti pentru construcţie sau a plăti penalizări de întârziere extrem de mari din cauza statului, fără să avem certitudinea că autostrada va fi construită”, precizează CNAIR.

În replică, Asociația Pro Infrastructură arată că ”soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN 7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare”.

Pe de altă parte, Asociația nu crede că restricționarea traficului va dura doar o lună. ”Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi… la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții”, subliniază organizația.

Pe de altă parte, specialiști, citați de Agerpres, spun că închiderea circulaţiei rutiere pe Valea Oltului pe perioada zilei va afecta turismul din oraşul Sibiu – fosta Capitală Culturală Europeană, dar şi din judeţul care a fost Regiune Gastronomică Europeană şi nu va fi un exerciţiu de imagine ”prea bun” nici pentru România.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

PPE intenționează să revizuiască interdicția privind vânzările de vehicule termice din 2035

 

Comisia Europeană introduce, din 5 iulie, taxele provizorii la importurile de vehicule electrice cu baterii din China. Când devin definitive?

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...