Constructorul auto de lux, Bentley, deţinut de Volkswagen, a anunţat că va reduce 1.000 de locuri de muncă în Marea Britanie, ceea ce reprezintă aproximativ un sfert din forţa de muncă.
Compania, a cărui uzină este amplasată în localitatea Crewe din nord-vestul Angliei, a oferit întregului personal şansa unor disponibilizări voluntare.
Măsura survine reducerii bruşte a vânzărilor pe fondul crizei generate de pandemia de coronavirus, dar şi a încercărilor repetate de a obţine profit în ultimii ani.
Potrivit lui Adrian Hallmark, preşedinte şi CEO Bentley, pandemia nu a fost cauza concedierilor, ci un „accelerator” al acestora.
Într-o declaraţie de presă, Bentley, care împlineşte 101 ani la 10 iulie, a anunţat că lansează un program de restructurare care va „redefini Bentley pentru următorii 100 de ani”. Planul trebuia anunţat în martie, dar a fost amânat din cauza pandemiei.
În timp ce ideea noii strategii a rămas aceeaşi, compania a menţionat că va trebui „să reducă semnificativ dimensiunea organizaţiei printr-un program de disponibilizare voluntară”.
Adrian Hallmark a adăugat că aşteaptă ca 1.000 de persoane să accepte intrarea în şomaj, dar „nu poate exclude viitoarele concedieri obligatorii”.
„Pierderea colegilor nu este un lucru pe care îl tratăm uşor, dar acesta este un pas necesar pe care trebuie să-l facem pentru a proteja locurile de muncă ale majorităţii care va rămâne şi pentru a oferi un model de afaceri durabil pentru viitor, prin strategia noastră «Dincolo de 100»”, a spus şeful Bentley.
Această strategie îşi propune să transfome compania în „liderul mobilităţii durabile de lux pentru următorii 100 de ani”, cu o orientare „accelerată spre electrificarea fiecărui model”.
„Ultima soluţie” pentru Bentley
Luna trecută, un sfert din angajaţii companiei au intrat în şomaj tehnic, în timp ce încă un sfert dintre aceştia lucrau de acasă.
Constructorul auto a repornit de atunci producţia la fabrica sa din Crewe, dar numai cu aproximativ jumătate din numărul obişnuit de personal.
Bentley, deţinut de Volkswagen, a demarat în 2018 un plan de restructurare care a permis, anul trecut, creşterea vânzărilor cu 5% la nivel mondial, la 11.000 de maşini, şi a raportat o performanţă record în primul trimestru din 2020.
Însă acum, odată cu „înrăutăţirea considerabilă a previziunilor privind veniturile viitoare”, compania a revizuit costurile şi investiţiile, recurgând, ca ultimă soluţie, la reduceri de personal.
Potrivit Asociaţiei britanice a Constructorilor Auto (SMMT), în Marea Britanie au fost vândute, luna trecută, doar 20.000 de automobile noi, în scădere cu 89% faţă de 2019, cea mai slabă performanţă din mai 1952.
CITEȘTE ȘI:
Pe Litoral, într-o oră. Tarom introduce curse din vestul țării spre Constanța
Românii au luat cu asalt Litoralul şi Valea Prahovei. Aglomeraţie pe şosele şi în staţiuni
Decizia cancelarului Merkel care a șocat industria auto germană
Comentați?