Advertisement

Timișoara - Moravița
Home Infrastructură Construcția Autostrăzii Timișoara – Moravița va costa 14,6 mld. lei. Lucrările vor dura 48 de luni

Construcția Autostrăzii Timișoara – Moravița va costa 14,6 mld. lei. Lucrările vor dura 48 de luni

Guvernul va aproba, în ședința de miercuri, proiectul de Hotărâre privind construcția Autostrăzii Timișoara – Moravița, valoarea totală a investiției fiind estimată la 14,59 miliarde de lei (aproximativ 2,9 mld. euro). Proiectul include și realizarea Punctul de trecere a Frontierei cu Serbia.

Drumul de mare viteză, în lungime de 73 de km, va fi finanțat din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (P.T.) 2021-2027și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinație.

Traseul autostrăzii este amplasat pe teritoriul administrativ al județului Timiș, terenurile afectate de traseu fiind situate în extravilanul și intravilanul a 14 localități, și anume Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița.

Pe autostradă se va circula cu o viteză de 140 km/h, cu excepția primei curbe adiacente nodului rutier de la intersecția cu A1 care este proiectată pentru viteza de 100 km/h și ultimelor 2 curbe din zona punctului de trecere a frontierei proiectate pentru viteze de 100 km/h, respectiv 80 km/h.

Potrivit Notei de fundamentare a proiectului de Hotărâre de Guvern, traseul a fost stabilit după efectuarea a doua etape de analiză multicriterială, acesta fiind structurat în 3 tronsoane:
– Tronsonul 1 Nod Remetea Mare pe A1 – DJ 693B (35,67 km);
– Tronsonul 2 DJ 693B – Nod Rutier Moravița (33,5 km);
– Tronsonul 3 Nod Rutier Moravița – Punctul de trecere a frontierei (3,74 km).

Partea carosabilă, cu 2 benzi pe sens, va avea o lățime de 15 m, banda mediană – 3 m, benzile de ghidare – 2 x 0,50 = 1 m, benzile de staționare de urgență – 2 x 2,50 = 5 m, acostamentele – 2 x 0,50 m = 1 m, iar spațiul pentru parapete – 2 x 1,70 m = 3,40 m.

Pe autostradă vor fi realizate 6 noduri rutiere (A1 Remetea Mare, DJ 592 Albina, VO Timișoara Sud, DN 59 Pădureni, DN 58B Voiteg, DN 57 Moravița), 24 de poduri și pasaje, două Centre de Întreținere și Coordonare, două parcări de lungă durată la km 37 (stânga – dreapta) și patru parcări de scurtă durată la km 26 (stânga – dreapta) și la km 53 (stânga – dreapta).

Punctul de Trecere a Frontierei (PTF), cu o suprafață de aproximativ 333.424 mp, va fi amplasat, la km 72, la capătul Autostrăzii Timișoara – Moravița, pe direcția de intrare și pe direcția de ieșire din țară, fluxurile fiind separate printr-un gard de protecție, realizat din segmente demontabile. Întregul amplasament al PTF va fi realizat împreună cu Serbia pe teritoriul României.

Pe fluxul de intrare în România, autoturismele care vin din Serbia vor trece mai întâi prin linia de control a autorităților sârbești, prin benzile alocate controlului autoturismelor și autocarelor, precum și prin benzile alocate controlului autovehiculelor grele de transport. După efectuarea controlului la ieșirea din Serbia, acestea vor fi direcționate, în circa 240 de m, pe culoarele de circulație dedicate, spre linia de control a statului român. Pe fluxul de ieșire din România, autoturismele care vor să meargă către Serbia vor trece mai întâi prin linia de control a autorităților române, prin benzile alocate controlului autoturismelor și autocarelor, precum și prin benzile alocate controlului autovehiculelor grele de transport. După efectuarea controlului la ieșirea din România, acestea vor fi direcționate, în circa 240 de m, pe culoarele de circulație dedicate, spre linia de control a statului sârb.

Pe partea sârbă, există o șosea de mare viteză, E70, care conectează Belgrad de Vatin. Între Vatin și Moravița, însă, drumul are o singură bandă pe sens. Acest segment face obiectul unui Acord româno – sârb, semnat, la Timişoara, în luna iunie 2022, pentru a se asigura, în viitor, un parcurs complet pe autostradă între București și Belgrad.

Autostrada Timişoara – Moraviţa A9 va asigura legătura între vestul României și Serbia, dar și cu reţeaua rutieră din Balcanii de Vest și din sudul Europei.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

 

Câştigător desemnat pentru proiectarea Drumului Expres Cluj – Dej

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Craiova - Târgu Jiu
Infrastructură

Lotul 6 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu intră în procedură de licitaţie

Lotul 6 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu, în...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Un pas înainte pentru construcția Drumului Expres Focșani – Brăila

Licitația pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila a fost...

Giurgiu - Ruse II
Infrastructură

Licitație pentru proiectarea Podului peste Dunăre Giurgiu – Ruse II

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat, în SEAT, anunțul...

satu mare
Infrastructură

Cinci oferte pentru un nou drum expres, Satu Mare – granița cu Ungaria (Oar)

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit cinci oferte pentru...