Advertisement

comerciale
Home Piaţa auto Vehicule comerciale uşoare Comerciale electrice. Stellantis, Ford și VW beneficiază de trendul electrificării

Comerciale electrice. Stellantis, Ford și VW beneficiază de trendul electrificării

Pe piața europeană a vehiculelor comerciale, sistemele de propulsie cu baterii le-au depășit pe cele pe benzină și au trecut pe poziția secundă, după motorină.

Înmatriculările de furgonete electrice în Europa au crescut cu 74% până în luna mai, ajutate de cererea puternică din partea marilor companii de livrare, cum ar fi DHL, care a ajutat Ford E-Transit să devină cel mai bine vândut model comercial alimentat cu baterii din regiune. În cifre absolute, vorbim despre un total de 49.512 de exemplare, așa cum arată cifrele din studiile de piață Dataforce, depășind benzina pentru a deveni al doilea cel mai popular sistem de propulsie pentru acest tip de vehicule, după motorină.

Modelul Ford E-Transit este liderul ierarhiei, cu 4.849, urmat de Volkswagen ID Buzz și o altă dubă de dimensiuni medii, Opel/Vauxhall Vivaro-e.

electrice

Când vine vorba însă despre mărci, cele mai bune rezultate au fost înregistrate de Peugeot, care a izbutit să contabilizeze în primele cinci luni 6.837 de exemplare vândute. Ea este urmată de Opel/Vauxhall și Citroen, acest trio oferind o poziție de lider de necontestat gruplului Stellantis.

Cu toate acestea, în ciuda creșterii vânzărilor, vehiculele comerciale electrice au reprezentat doar 7% din totalul înmatriculărilor pentru perioada respectivă. Pe de altă parte, mașinile electrice au reprezentat 14% din vânzările totale de mașini în Europa pentru aceeași perioadă, potrivit datelor furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Și cum ambele segmente au același termen, 2035, pentru a trece la vânzări cu emisii zero în Uniunea Europeană, înseamnă că în domeniul vehiculelor comerciale se impune o accelerare a procesului.

Acest lucru este viabil. Și aceasta pentru că vânzările de vehicule comerciale electrice sunt stimulate de companiile care lucrează la propriile lor obiective mai stricte de neutralitate a emisiilor de carbon. „În general, companiile de livrare la domiciliu care doresc să devină ecologice sunt cele care comandă aceste dube electrice”, a declarat Benjamin Kibies, analist auto senior Dataforce. Aceste companii includ grupul DHL de la Deutsche Post, care în decembrie anul trecut a anunțat că a comandat 2.000 de vehicule Ford E-Transit până la sfârșitul anului 2023. Nimic surprinzător în condițiile în care compania și-a declarat deja intenția ca flota sa de livrare să ajungă la un procent de 60% de modele EV până în 2030. Un alt exemplu vine din Marea Britanie, acolo unde, Royal Mail se lăuda încă din luna februarie a acestui an că a ajuns la un total de 4.000 de exemplare electrice. Aceasta după ce, în august 2022, lansase o comandă de 1.000 de utilitare Peugeot e-Expert și Peugeot e-Partner. Tot acolo, furnizorul de energie British Gas a declarat că a comandat 3.000 de autoutilitare Vauxhall Vivaro-e cu scopul de a-și electrifica complet flota până în 2025.

electrice

Între timp, în Franța, compania de livrare La Poste susține că deține una dintre cele mai mari flote de livrare electrică la nivel global și a fost unul dintre cei mai importanți clienți imediat după lansarea versiunii electrice a lui Renault Kangoo. De altfel, Franța a fost cea mai mare piață pentru utilitarele electrice în primele cinci luni, cu 10.568 de vânzări, conduse de Kangoo ZE, arată cifrele Dataforce.Marea Britanie a fost pe locul al doilea cu 8.355, modelul cel mai popular fiind Vauxhall Vivaro-e, în timp ce Germania a fost a treia cu 6.691. Mercedes eVito a fost cea mai vândută dubă electrică în Germania în această perioadă.

electrice

Stimulentele stimulează vânzările pe multe piețe. În Franța, de exemplu, cumpărătorii de autoutilitare pot revendica până la 40% din prețul brut al vehiculelor comerciale ușoare electrice sub 3,5 tone, până la o limită de 6.000 de euro dacă sunt achiziționate în mod privat și 4.000 de euro în cazul achizițiilor pentru întreprinderi. În Marea Britanie este disponibilă o reducere de 5.000 de lire (5.830 de euro) pentru van-urile mari și de 2.500 de lire pentru cele mici.

Duel Stellantis – Ford

Pentru moment, grupul Stellantis este cel care este cel mai bine poziționat pe piața vehiculelor comerciale electrice. În primele cinci luni a ajuns să furnizeze aproape jumătate dintre modelele vândute în Europa. Da, pentru că pe lângă cifrele deja amintite, venite de la mărcile sale, trebuie pus la socoteală și parteneriatul cu Toyota, pentru modelele Proace și Proace City, astfel că totalul ajunge la 24.296 unități.

Lucrurile se vor schimba însă anul viitor. Pentru că Ford, care rămâne numărul 1 dacă privim ansamblul pieței europene din segment, indiferent de tipul de propulsie, va pune lângă E-Transit și E-Transit Custom, construit în Turcia, despre care ați aflat deja detalii din Flote Auto. De asemenea, va lansa anul viitor modelele mai mici, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier, care sunt construite la uzina Ford Otosan din Craiova. Și, în plus, se așteaptă ca să se implice în realizarea unei versiuni a camionetei pentru Volkswagen, ca parte a parteneriatului lor pentru a produce împreună 8 milioane de vehicule comerciale, în care sunt incluse și pickup-urile Ford Ranger și VW Amarok. Ford a declarat că va investi 2 miliarde de euro în operațiunile sale din Turcia pentru a satisface cererea de viitoare dube electrice, cum ar fi versiunea alimentată cu baterii a noului Transit Custom.

Sprinter, liderul vânzărilor după primele cinci luni

Dacă ieșim din zona electricelor și ne referim la toate tipurile de propulsie, potrivit raportului Dataforce, Mercedes-Benz a izbutit să-și asigure locul întâi după cinci luni prin intermediul lui Sprinter, care a înregistrat un total de 43.936 de exemplare. Cifră cu care a depășit atât Ford Transit Custom, cât și Ford Transit. Renault Master a fost pe locul patru, iar VW Transporter pe locul cinci. Ford a fost cea mai vândută marcă de furgonete, cu 131.832 vânzări, înaintea Renault cu 110.393, după cinci luni.

electrice

Vânzările totale de autoutilitare au fost de 747.962 până în luna mai, în creștere cu 9,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Franța a fost cea mai mare piață cu 146.299, urmată de Marea Britanie cu 136.104 și Germania cu 102.156.

Succesul Mercedes cu Sprinter subliniază angajamentul recent al mărcii de a continua cu gama de vehicule comerciale, în ciuda faptului că în ceea ce privește segmentul automobile a ridicat și mai mult ștacheta, ducând marca și mai aproape de ceea ce înseamnă luxul exclusiv. Mișcarea a fost un „acoperire” împotriva volatilității de pe piața auto, a declarat directorul general Ola Kallenius investitorilor în mai. Mai mult, dacă acum colaborează cu Renault, pentru producția lui Citan, compania a anunțat că va merge pe propriul proiect, noua platformă electrică VAN.EA, începând cu 2026.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2023, Suplimentul Vehicule comerciale)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Ministrul Finanțelor: Tarifele RCA pot deveni prohibitiv de mari pentru șoferii cu venituri mai mici

Guvernul a a prelungit, până la finalul anului 2023, plafonarea tarifelor RCA

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Renault Master
Vehicule comerciale uşoare

Prim contact Renault Master

Am fost la Bordeaux pentru un prim contact cu cea de-a patra...

Volkswagen
Vehicule comerciale uşoare

Volkswagen Commercial Vehicles. Special pentru EURO 2024

Volkswagen Commercial Vehicles celebrează într-o manieră proprie evenimentul verii, UEFA EURO 2024,...

Vehicule comerciale uşoare

Piaggio Porter. Soluția perfectă pentru business-ul tău

În lumea vehiculelor comerciale compacte, Piaggio Porter strălucește ca un model de...

MAN TGE
Vehicule comerciale uşoare

MAN TGE Next Level

MAN TGE va primi o amplă actualizare odată cu lansarea modelului Next...