Advertisement

A8
Home Infrastructură CNAIR pregătește licitaţia pentru secţiunea montană a Autostrăzii Unirii A8

CNAIR pregătește licitaţia pentru secţiunea montană a Autostrăzii Unirii A8

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a demarat pregătirea documentaţiei de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia celor şase tronsoane ale secţiunii montane Leghin – Miercurea Nirajului, parte din Autostrada Unirii A8, precum şi paşii procedurali pentru exproprierea terenurilor necesare construcţiei.

„CNAIR a reuşit să încheie un contract cu probleme de implementare, în cadrul căruia proiectantul ajunsese aproape în imposibilitatea finalizării serviciilor asumate. Pentru a nu se ajunge la soluţia unei rezilieri şi implicit a unui proces în instanţă care ar fi blocat pe termen nedefinit orice încercare de promovare a obiectivului, CNAIR a apelat la soluţia înţelegerii amiabile cu elaboratorul acestui Studiu de Fezabilitate. Această abordare a făcut posibilă aprobarea Studiului de Fezabilitate şi aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru secţiunea montană a A8 (Leghin – Miercurea Nirajului). Înţelegerea amiabilă a fost încheiată încă din data de 8 noiembrie 2023, iar în data de 20 noiembrie 2023 proiectantul a predat prima formă a documentaţiei. După ce CNAIR a emis observaţii, proiectantul a revizuit Studiul de Fezabilitate în data de 5 decembrie 2023. După o nouă verificare, CNAIR a acceptat documentaţia finală în data de 15 decembrie 2023”, menţionează instituția.

Conform Companiei de Drumuri, solicitarea pentru efectuarea auditului de siguranţă rutieră (cerinţă obligatorie prin lege) a fost realizată în data de 8 decembrie 2023, iar pe 21 decembrie au fost semnate contractele de audit de siguranţă pentru două din cele şase tronsoane ale secţiunii Leghin – Miercurea Nirajului.

Documentaţia pentru cele două contracte a fost înaintată către auditori la momentul respectiv, iar în data de 4 ianuarie 2023 au fost înaintate solicitările pentru auditul celorlalte patru tronsoane.

CNAIR precizează că, în perioada imediat următoare, vor fi semnate şi contractele pentru aceste ultime patru tronsoane, ca urmare a alocării tuturor sumelor necesare derulării acestora.

„În paralel, CNAIR a demarat pregătirea documentaţiei de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia celor 6 tronsoane ale secţiunii montane a A8 (Leghin-Miercurea Nirajului), precum şi paşii procedurali pentru exproprierea terenurilor necesare construcţiei acestui obiectiv. CNAIR continuă să facă toate demersurile pentru licitarea, contractarea şi construcţia secţiunii montane a A8, până când nou înfiinţata Companie Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) va reuşi să devină operaţională şi să înceapă să gestioneze cu seriozitate proiecte strategice majore pentru România. La ora actuală, CNIR este finanţată în totalitate din bugetul CNAIR care a pus inclusiv personalul propriu la dispoziţia nou înfiinţatei companii. Facem aceste eforturi pentru a ajuta CNIR să devină operaţională, deşi, în ciuda sprijinului acordat, compania nu are nici până la ora actuală bugetul aprobat, schema de personal completă şi nici lista concretă de proiecte pe care le poate prelua de la CNAIR pentru a fi implementate”, notează instituţia.

Reprezentanţii Companiei de Drumuri subliniază că „pentru a avea rezultate este important ca directorul general al CNIR să conştientizeze că trebuie să urgenteze măsurile necesare operaţionalizării acestei companii, care de circa un an nu reuşeşte să îşi găsească ritmul şi să îşi îndeplinească rolul pentru care a fost înfiinţată”.

„Considerăm că succesul CNIR depinde foarte mult de modul în care conducerea executivă a CNIR înţelege să îşi prioritizeze obiectivele, mai ales că până la această oră nu a iniţiat niciun demers concret în vederea preluării vreunui proiect”, arată CNAIR.

 

 

CITEȘTE ȘI:

UNSAR: România înregistrează un număr dublu de accidente rutiere comparativ cu Ungaria sau Cehia

Studiu EY: 1 din 4 cumpărători își achiziționează mașina online

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...