Advertisement

Home Infrastructură CNAIR lansează licitaţia pentru drumul expres Craiova – Piteşti

CNAIR lansează licitaţia pentru drumul expres Craiova – Piteşti

Anunţurile de participare pentru procedurile de achiziţie publică destinate proiectării şi execuţiei celor 4 tronsoane ale drumului expres Craiova – Piteşti au fost transmise spre SEAP, a anunţat astăzi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Întregul proiect pentru drumul expres Craiova – Piteşti, cu o lungime de 121,115 km, are o valoare de aproximativ 820 milioane euro.

Proiectarea celor 4 tronsoane urmează să dureze 12 luni, iar execuţia 24 luni.

Termenul limită de depunere a ofertelor va fi de aproximativ 3 luni.

Primul tronson al drumului expres Craiova – Piteşti, va avea o lungime de 17 km şi ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova şi limita judeţului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robâneşti.

Cel de al doilea tronson, format din două Loturi, va avea o lungime de 39,85 de km şi urmează să fie construit între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş. Cel de al doilea Tronson va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Tronsonul 3 cu o lungime de 31,75 km va fi construit între km 57+550 şi km 89+300 şi va fi cuprins între intersecţia cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina şi limita dintre judeţele Olt şi Argeş, Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Piteşti va tranzita teritoriile localităţilor Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optaşi, Tatuleşti, Coloneşti.

Tronsonul 4 are o lungime de 31,81, va fi construit între limita administrativă dintre judeţele Olt şi Argeş şi intersectia cu autostrada 1 Bucureşti – Piteşti şi va tranzita teritoriile localităţilor Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bradu, Suseni, Oarja.

Pe cei 121,115 km din drumul expres Craiova – Piteşti se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră. Acest drum va avea 4 benzi de circulaţie ( 2 benzi pe sens) şi va beneficia de toate elementele de siguranţă specifice unei autostrăzi.

Principalul element care va face diferenţa între drumul expres Craiova-Piteşti şi o autostradă este banda de urgenţă de 1,5 m.

Obiectivul a putut fi atins prin decizia de a promova proiectul în baza documentaţiei tehnice existente, care a îndeplinit exigenţele necesare demarării procedurii de licitaţie . Ca atare, proiectul va putea beneficia de finanţare nerambursabilă în acest exercitiu financiar (POIM 2014-2020). Soluţia actuală va scurta perioada de realizare a investitiei cu circa 3-4 ani.

Acest drum expres va contribui la dezvoltarea economică a zonei de S-V a României şi va asigura corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV şi IX Pan Europene, aflate în diferite stadii de implementare.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...