Advertisement

Autostrada Ploiești – Brașov
Home Infrastructură CNAIR a avizat traseul final pentru Autostrada Ploiești – Brașov. Costul total, 5,5 mld. euro

CNAIR a avizat traseul final pentru Autostrada Ploiești – Brașov. Costul total, 5,5 mld. euro

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat varianta finală de traseu pentru Autostrada Ploiești – Brașov, a anunțat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian – Râșnov), autostrada va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (în lungime totală de 12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km).

Costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde euro fără TVA.

Autostrada Ploiești – Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brașov).

Traseul autostrăzii traversează 23 de Unități Administrativ Teritoriale.

Șoseaua rapidă ar urma să aibă punctul de origine la în zona km 68+100 al Autostrăzii A3 București – Ploiești existente, iar cel final, la intersecția cu DN 1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Traseul include și un sector cu lungimea de 6,2 km, deschis circulației din luna decembrie 2020.

Astfel, potrivit planurilor publicate de CNAIR, traseul se desprinde din Autostrada A3 prin intermediul unui nod rutier de tip B, amplasat în NE Rafinăriei Petrobrazi, iar apoi supratraversează printr-un pasaj cu o lungime de aproximativ 1.000 m, drumul de acces Brazi, DN 1 București – Brașov și calea ferată București – Brașov (CF 300).

Traseul se continua pe direcția Nord Vest, iar la Km 5+225 supratraversează cu un pasaj drumul national DN 1A. În continuare traseul se intersecteaza cu DJ 140 (drum ce face legătura din DN 1A cu localitatea Strajnic), la intersecție este prevăzut un pasaj pe DJ 140 peste autostradă. La Km 8+300 traseul se intersectează cu DJ 129 Strajnic – Târgșorul Vechi, fiind prevăzut un pasaj pe DJ 129 peste autostradă.

În continuare, șoseaua supratraversează linia CF 302, DJ 140 și un canal ANIF printr-un pasaj. Supratraversează DN 72 la km 12+500, legătura cu acesta fiind realizată printr-un nod rutier de tip B aflat în zona km 13+600, la NV de parcul industrial. Apoi, la km 15+850 supratraversează drumul județean DJ 101I Buda – Aricești Rahtivani, la km 17+850 supratraverseaza magistrala CF București – Brașov, iar între km 20+000 și 33+000 urmează traseul acesteia prin partea de est. Între km 25+900 și 29+500 ocolește localitatea Florești prin estul acesteia, supratraversând DC 113, DJ 720 și DC 111 la Km 26+580, Km 27+310 respectiv Km 28+080. În zona km 33+430 este prevăzut un nod rutier de tip B prin care se realizează legătura cu DN 1 în zona localității Banești. La km 34+850 se propune realizarea unui pod cu lungimea totală de 300 m ce traversează albia râului Prahova, iar la Km 39+840 intersectează CF Poiana Câmpina – Câmpinița, linie de cale ferata nefuncțională. Traseul autostrăzii urmărește apoi linia DN 1, iar la Km 39+930, la intersecția cu DJ 100E, pasajul de pe DJ 100E se va supraînălța pentru a fi asigurat gabaritul de 5,50m.

La Km 42+460, la intersectia cu DJ101R, în dreptul localității Podul Vadului, șoseaua subtraversează DJ 101R prin deschiderile podului existent. Între Km 46+000 și Km 46+950, traseul autostrăzii traversează pe un viaduct, în zona de nord a gării Breaza, râul Prahova, magistrala CF 300 Ploiești – Brașov și râul Prahova din nou. La Km 47+690 este prevăzut un nod rutier de tip B prin care se realizează legătura cu DN 1, în zona localității Breaza.

Între Km 49+700 – Km 52+150 traseul autostrăzii supratraversează linia CF 300, râul Prahova și DN 1 printr-un viaduct cu lungime de 2.260 m, iar la intrarea în localitatea Comarnic continuă printr-o succesiune de tuneluri și viaducte până în zona localității Posada.

La Km 59+000, după ieșirea din tunelul Posada, urmează un viaduct care supratraversează Valea Floreiului, după care se înscrie între CF și DN 1, până la Km 61+700, când supratraversează cu un viaduct râul Prahova și CF 300.

Între Km 62+000 – 65+000, traseul autostrăzii continuă pe partea stângă a CF Ploiești – Brașov, ocolind cimitirul Setu din Sinaia, iar la Km 65+200 supratraversează CF 300 și râul Prahova, subtraversează DN 1 prin tunel. La ieșirea din tunel, șoseaua se continuă pe un viaduct peste Pârâul Valea Gagului de la Km 66+150, zonă în care se dezvoltă un nod rutier de tip B, în zona Valea Largă, pentru legătura cu DN 1 și stațiunea turistică Sinaia.

Între Km 66+000 – 72+000, traseul ocolește prin partea de est localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri viaducte și tuneluri. La Km 72+750 este prevăzut un nod rutier de tip B prin care se realizează legătura cu DN 1 și localitățile Sinaia și Busteni.

Între Km 73+400 – Km 78+500, traseul autostrăzii ocolește stațiunea Bușteni prin partea dreapta, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul ”cut and cover”. La Km 78+500 este prevăzut un viaduct care traversează râul Prahova, CF 300 și DN 1.

Între Km 79+000 – Km 81+200, traseul autostrăzii ocolește stațiunea Azuga prin partea stângă, unde sunt necesare o nouă succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul ”cut and cover”.

Între km 81+500 si 88+000 există o alternanță de poduri și viaducte, ce traversează zona muntoasă și supratraversează DN 73A la Km 86+330, în localitatea Predeal. La km 86+230 interferează cu imobile aflate în administrarea MApN.

După ieșirea din tunel, urmează un viaduct cu lungimea de 2.160 m, pe lânga Valea Părului Pietrosul, iar la Km 95+060, autostrada supratraversează, cu un pasaj, DN 73 A. Între Km 96+000 și Km 100+000, traseul traversează o serie de pâraie și văi. La Km 100+230, autostrada este supratraversată de drumul județean DJ 101 cu un pasaj.

În zona km 101+500 este prevăzut un nod rutier ce va face legătura cu DN 73, dar și cu sectorul de autostradă Râșnov – Cristian, aflat în circulație. La km 107+742 Autostrada va fi supratraversată de DJ 112B, iar legătura cu localitatea Cristian (DN 73) se va realiza printr-un nod rutier tip B, amplasat la km 108+555;

Autostrada Ploiești – Brașov se va încheia la km 112+742, unde este prevăzut un nod rutier de tip B, ce va realiza legătura cu DN 1 și cu viitoarea Variantă Ocolitoare a municipiului Codlea.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

7 din 10 români se tem de o potențială criză economică. Barometru UNSAR – IRES

Cu o întârziere de 10 luni, statul a stabilit procedura de restituire a taxelor auto

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

satu mare
Infrastructură

Cinci oferte pentru un nou drum expres, Satu Mare – granița cu Ungaria (Oar)

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit cinci oferte pentru...

Moravița
Infrastructură

Contractul pentru construcţia lotului 2 al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa intră în procedură de licitaţie

Construcţia lotului 2 Jebel – Moravița, în lungime de 33,49 de kilometri,...

Autostrada A7
Infrastructură

Autostrada A7: La începutul lunii decembrie se va circula între Buzău şi Focşani

La începutul lunii decembrie se va circula pe toate cele patru loturi...

Dâmbovița
Infrastructură

Pod nou peste Dâmbovița în Sectorul 3 al Capitalei

Un nou pod peste râul Dâmbovița, construit în dreptul străzii Drumul Lunca...