Advertisement

Suplacu de Barcău,
Home Infrastructură Circulație deschisă pe secțiunea Nușfalău – Suplacu de Barcău, parte din Autostrada A3

Circulație deschisă pe secțiunea Nușfalău – Suplacu de Barcău, parte din Autostrada A3

Odată cu deschiderea circulației, joi, pe secțiunea Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,55 km), parte din Autostrada A3 Transilvania, lungimea drumurilor de mare viteză din România depășește borna de 1.000 de km.

Contractul, finanțat prin Programul Transport, a fost semnat, în septembrie 2020, cu turcii de la Nurol Insaat Ve Ticaret SA, valoarea acestuia fiind de 384,1 milioane de lei fără TVA.

În cadrul investiției asumate, constructorul a avut de realizat autostrada pe o lungime totală de 13,54 kilometri, precum şi nodul rutier Nuşfalău la intersecţia cu DN 1H, şapte pasaje și şase poduri peste autostradă, o parcare de scurtă durată la kilometrul 69+150, un punct de sprijin pentru întreţinere la km 69+240, bretea de întoarcere, varianta de circulaţie pe DN 1H, precum şi restabiliri de legăturile rutiere.

Lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău este ultima porțiune din secțiunea 3B Mihăieşti – Suplacu de Barcău, iar finalizarea sa ar fi trebuit sa-l transforme automat într-o ”autostradă-muzeu”. Și asta pentru că este amplasat între loturile Poarta Sălajului – Nușfalău, cu Tunelul Meseş, a cărei construcție nici măcar nu a început, și lotul Suplacu de Barcău – Chiribiş, cu viaductul Suplacu, al cărui constructor abia a fost desemnat. Drept urmare, Nurol a amenajat o descărcare a traficului rutier pe un drum temporar, lângă localitatea Marca (jud. Sălaj).

”Știu că a durat mult, mult prea mult, iar acest moment nu îmi doresc să fie unul festiv, ci un moment de reflecție a clasei politice pentru a evita repetarea greșelilor trecutului pentru următoarea mie de kilometri, iar ceea ce am demarat până acum la nivel de licitații, contracte și execuție, să continuăm și să accentuăm, astfel încât să finalizăm în câțiva ani următorul obiectiv – următorii 1000 km, pregătind, în paralel, proiecte și șantiere care să ne ducă prin țară, în toate zonele, pe drumuri de mare viteză. Cum am mai spus, având în vedere trendul ascendent din ultimii 3 ani în ceea ce privește investițiile în infrastructura rutieră, ne permitem să spunem că vom atinge borna de 2.000 de km până în anul 2030. Important este să înțelegem cu toții și să păstrăm tradiția de a aloca finanțările necesare pentru investițiile în infrastructura de transport”, a precizat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Flota Delgaz Grid crește cu 33 de autovehicule cu tracțiune integrală

Mașinile electrice mici de 25.000 € ar putea deveni profitabile până în 2025. Analiză T&E

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Craiova - Târgu Jiu
Infrastructură

Lotul 6 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu intră în procedură de licitaţie

Lotul 6 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu, în...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Un pas înainte pentru construcția Drumului Expres Focșani – Brăila

Licitația pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila a fost...

Giurgiu - Ruse II
Infrastructură

Licitație pentru proiectarea Podului peste Dunăre Giurgiu – Ruse II

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat, în SEAT, anunțul...

satu mare
Infrastructură

Cinci oferte pentru un nou drum expres, Satu Mare – granița cu Ungaria (Oar)

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit cinci oferte pentru...