Advertisement

Bosch
Home Piaţa auto Industrie auto Bosch transformă tehnologia în „tehnică pentru o viață” și prin software

Bosch transformă tehnologia în „tehnică pentru o viață” și prin software

La Bosch, programarea este esențială: furnizorul de tehnologie și servicii își extinde activitatea cu software și servicii. Până la finalul deceniului, compania intenționează să genereze vânzări de miliarde cu ajutorul software-ului.

„De ceva timp, Bosch este și o companie de software”, a declarat dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch, cu ocazia Bosch Tech Day 2024 de la Renningen. „În cadrul companiei, expertiza noastră extinsă în domeniu ne permite să introducem linii de cod direct în produse. Software-ul integrat în produsele noastre reprezintă „tehnică pentru o viață” și îmbunătățește viața clienților noștri.”

Software-ul Bosch este integrat deja în multe domenii, inclusiv în liniile de producție ale marilor întreprinderi industriale, în cadrul service-urilor auto și al echipamentelor medicale. Acesta avertizează șoferii cu privire la autovehiculele aflate pe partea greșită a drumului, protejează bunurile valoroase, controlează tehnologia clădirilor și a funcționat inclusiv în spațiul cosmic, pe ISS. În total, 48.000 de angajați lucrează ca programatori software în cadrul Bosch, dintre care 42.000 doar în sectorul de activitate Mobilitate. „Marșul triumfal al software-ului va revoluționa în mod fundamental industria auto”, a declarat Hartung. „În viitor, autovehiculele vor fi integrate perfect în lumea digitală. Drept urmare, vor fi mai presus decât orice altceva – actualizabile”, a adăugat dr. Markus Heyn, membru în consiliul de administrație Bosch și președinte al sectorului Mobilitate. Apoi autovehiculele vor fi echipate cu funcții noi nu vizitând un service auto, ci printr-o actualizare confortabilă a software-ului „over the air”. Pentru a-l cita pe Markus Heyn: „Tehnologia Bosch va asigura îmbătrânirea mai lentă a mașinilor”. Și nu doar a mașinilor. Camioanele, motocicletele și bicicletele electrice vor beneficia, de asemenea, de noi funcții de siguranță și confort prin actualizări. De la debutul sistemului inteligent pentru biciclete electrice, la finalul anului 2021, Bosch a lansat aproximativ 70 de funcții noi și modificări prin aplicația eBike Flow, începând de la o funcție de alarmă și urmărire, până la noi moduri de mers.

Exploatarea potențialului software-ului în afara companiei

Software-ul și serviciile digitale au devenit acum pilonii succesului în afaceri, la Bosch: acestea reprezintă motorul și facilitatorul inovației în cadrul companiei și al industriei. Datorită cunoștințelor sale extinse și expertizei în domeniul mobilității, producției și tehnologiei pentru construcții, Bosch este un partener căutat de companiile de top din domeniul IT. „Pentru a exploata potențialul uriaș al software-ului și inteligenței artificiale, avem nevoie de parteneriate între egali. Foarte puține companii pot gestiona asta singure. În acest context, software-ul open-source oferă o modalitate deosebit de utilă de a reuni expertiza dincolo de granițele companiei, de a reduce costurile și de a crea soluții standardizate”, a spus Hartung.

Factorii de decizie politică pot juca, de asemenea, un rol important: în domeniul inteligenței artificiale, care devine din ce în ce mai important pentru dezvoltarea de software, companiile au nevoie de certitudine în planificare. Acest lucru este valabil și pentru Legea privind inteligența artificială adoptată recent de Uniunea Europeană (AI Act). „UE trebuie acum să transpună rapid Legea privind inteligența artificială sub formă de standarde, pentru că, deși este necesară reglementarea, aceasta nu trebuie să blocheze în mod inutil ritmul tehnologiei”, a continuat Hartung.

Era mobilității definite de software începe aici

În industria auto, noua tendință are un nume: autovehicul definit de software. Software-ul devine din ce în ce mai mult punctul de plecare pentru proiectarea și dezvoltarea de noi modele de autovehicule. Un studiu recent McKinsey estimează că piața globală de software și electronice pentru autovehicule va ajunge la 462 de miliarde de dolari până în 2030. Din 2023, se va tripla ponderea de software din cadrul autovehiculelor. Bosch intenționează să facă parte din această piață ascendentă și să rămână partenerul preferat pentru producătorii auto din întreaga lume. „Ne aflăm la începutul erei autovehiculului definit de software”, a spus Heyn. „Pentru Bosch, aceasta este o veste bună, pentru că ne descurcăm foarte bine în ambele domenii: hardware și software. Suntem una dintre puținele companii pe deplin competente în interacțiunea dintre electronicele auto și cloud.” Cu soluții software și servicii precum Vehicle Health, de exemplu, Bosch îi ajută pe operatorii de flote să evite defecțiunile autovehiculelor și să sporească eficiența. Și în special pentru companiile de logistică, platforma digitală Bosch L.OS facilitează digitalizarea și simplifică întregul lanț de operațiuni. În plus, Bosch a dezvoltat un software special care permite autovehiculelor să se oprească foarte lin, absolut fără niciun șoc, ca și cum la volan ar fi un șofer profesionist. Cu ajutorul funcției „eBrake to Zero” Bosch, pe lângă faptul că frânarea în traficul cu opriri și porniri frecvente este mult mai plăcută și mai relaxată, poate fi redus și riscul de rău de mișcare în rândul pasagerilor. „Putem asigura un condus fără șocuri, într-un trafic cu opriri și porniri frecvente, utilizând un software care frânează la fel de lin ca un șofer profesionist”, a spus Heyn.

Bosch

Mobilitatea definită de software va merge, de asemenea, mână în mână cu o arhitectură a vehiculelor în schimbare: de la o arhitectură IT și electronică specifică domeniului către una centralizată și interdisciplinară, cu doar câteva calculatoare și senzori care sunt totuși foarte puternici. În prezent, într-un singur autovehicul funcționează aproximativ o sută de unități de control de la diverși producători. Într-un autovehicul viitor, definit de software, funcțiile de control vor fi efectuate de mai puțin de o duzină de computere din cadrul acestuia. Pentru a realiza acest lucru, funcțiile specifice fiecărui domeniu vor trebui să fie combinate în computerele moderne ale autovehiculelor. În acest context, Bosch și Qualcomm au prezentat împreună la începutul anului un nou computer pentru autovehicule. În premieră, acesta combină funcțiile de infotainment și de asistență pentru șofer. Iar pentru producătorii auto acest lucru nu înseamnă doar o reducere a spațiului de instalare, a cablurilor și a greutății, dar și, mai important, costuri mai mici. Doar în materie de unități de control, economiile obținute prin îmbinarea funcțiilor de infotainment cu cele de asistență a șoferului pot ajunge până la 30 de procente. Cu computere avansate pentru autovehicule în general, Bosch se află deja pe calea către succes: în ultimii trei ani, compania a generat vânzări de aproape 4 miliarde de euro cu ajutorul acestora.

Dar, indiferent dacă sunt o sută sau o duzină, diversele computere și pachete de software din cadrul unui autovehicul trebuie să fie conectate între ele, astfel încât să poată comunica în afara granițelor mărcii. Filiala Bosch ETAS furnizează middleware-ul pentru acest lucru, software-ul care efectuează traducerea între componentele fizice ale autovehiculului și aplicația software, chiar dacă sunt produse de diferiți furnizori. Așa cum astăzi aproape că nu există autovehicul fără o componentă Bosch, în viitor nu vor mai exista autovehicule pe șosele care să nu aibă linii de cod Bosch.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Renault deschide comenzile în România pentru Symbioz

 

Afacerile din comerțul cu autovehicule în creștere cu 5,5% în primele 4 luni

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...