Advertisement

A7 Ploieşti-Buzău
Home Infrastructură Noi probleme pe traseul autostrăzii Ploieşti-Braşov

Noi probleme pe traseul autostrăzii Ploieşti-Braşov

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, s-a întâlnit luni, la Râşnov, cu primarii şi arhitecţii şefi din Predeal, Râşnov, Cristian şi Ghimbav, localităţi aflate pe traseul autostrăzii Ploieşti-Braşov, precum şi cu reprezentanţi locali ai Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), tema discuţiilor vizând traseul acestei autostrăzi.

În prezent, pentru porţiunea de autostradă Predeal-Ghimbav există un studiu de fezabilitate realizat în anul 2006, precum şi un certificat de urbanism emis de CJ Braşov pentru traseul de la momentul respectiv care leagă autostrada de DN 1, între Ghimbav şi Codlea.

Arhitectul- şef al CJ Braşov, Adrian Ibănescu, a explicat că traseul pus în discuţie în prezent diferă de cel iniţial, deoarece se opreşte în DN 73, pe teritoriul administrativ al comunei Cristian şi nu există nicio clarificare cu privire la legătura înspre Sibiu.

Din 2006 şi până în prezent, Consiliul Judeţean a mai eliberat două certificate de urbanism pentru porţiunea de autostradă Predeal – Ghimbav, în 2014 şi în decembrie 2017, însă ambele au fost negative, având în vedere că Primăria Ghimbav, respectiv Primăria Cristian au formulat obiecţii referitoare la traseu.

În cazul Primăriei Cristian, a fost vorba şi despre opoziţia unor cetăţeni care au depus memorii, reclamând faptul că „desenul” autostrăzii le afectează casele şi proprietăţile. Edilii prezenţi la discuţiile de astăzi au mai semnalat unele probleme la Predeal, în zona poligonului de biatlon, precum şi la intrarea în Râşnov.

Pe de altă parte, reprezentanţii CNAIR Braşov au susţinut faptul că proiectul de construire a segmentului Râşnov-Cristian este deja făcut şi există chiar o licitaţie adjudecată pentru execuţie.

„Am concluzionat că fiecare unitate administrativ teritorială de pe traseul autostrăzii Ploieşti-Braşov trebuie să analizeze proiectul şi impactul lui asupra comunităţii locale şi să formuleze propuneri concrete care să armonizeze necesitatea realizării acestui obiectiv vital cu interesele legitime ale locuitorilor. Propunerile vor trebui trimise până marţi, 23 ianuarie 2018, la CNAIR Braşov şi la Consiliul Judeţean, urmând ca joi, 25 ianuarie, să
aibă loc o discuţie tehnică la Ministerul Transporturilor. În măsura atribuţiilor noastre, dorim să fim cooperanţi şi să venim în întâmpinarea proiectului, mai ales că se pare că există şi voinţă, şi putinţă pentru realizarea lui”, a declarat, preşedintele CJ, Adrian Veştea.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...