Luni au fost demarate testele statice și dinamice la Podul suspendat de la Brăila, una din etapele importante înaintea recepţiei și deschiderii circulației rutiere, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Au început testele de rezistenţă la Podul Suspendat de la Brăila! Aceste teste statice şi dinamice reprezintă un pas important pentru procedurile necesare recepţiei şi deschiderii circulaţiei pe pod. După ce va fi dat în folosinţă, Podul va asigura prima legătură rutieră între Brăila şi Tulcea şi va creşte atât potenţialul economic în zona Dobrogea cât şi în Zona Liberă Brăila”, a menționat ministrul Transporturilor.
La construcția podului, al treilea de acest fel ca dimensiune din Europa, s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oţel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru şi susţine tablierul metalic cu ajutorul tiranţilor.
„Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone”, a precizat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Valoarea contractului, finanţat prin POIM, este de 2,375 miliarde de lei cu TVA.
Podul suspendat are o lungime de 1974,30 m. Drumul principal (Brăila – Jijila) are o lungime de 19,095 km, iar drumul de legătură cu DN 22 (Smârdan – Măcin), de 4,328 km.
Constructorul Podului suspendat de la Braila este Asocierea Astaldi (Italia) – IHI Infrastructure Systems (Japonia), care a câștigat licitați, în 2018. Contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.
CITEȘTE ȘI:
Ample controale rutiere în perioada 14 – 20 iunie. Acțiunea ROADPOL ,,Alcohol & Drugs”
România are șansa de a deveni un jucător important pe piața producţiei de cipuri și semiconductori
Comentați?