Advertisement

abs
Home Piaţa auto Industrie auto Aniversare: 50 de ani de la aparţia sistemului anti-blocare al frânei (ABS)

Aniversare: 50 de ani de la aparţia sistemului anti-blocare al frânei (ABS)

Ideea de a preveni blocarea roţilor atunci când un autoturism frânează greu, astfel încât maşina să poată continua să fie condusă, a apărut încă din anii 1920. Dar o soluţie a problemei a venit doar odată cu dezvoltarea unor sisteme electronice puternice.

Începând cu anul 1965, inginerii de la Teves (ulterior ITT-Teves) – compania a devenit parte a Continental în 1998 – au lucrat la un sistem anti-blocare al frânei pentru autoturisme. Începând cu anii ’70, circuitele integrate bazate pe tehnologia circuitelor analogice au fost folosite pentru a regla presiunea frânei şi pentru a preveni astfel blocarea roţilor. Sistemul ABS a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt – IAA acum 50 de ani, în 1969.

Producţia de serie a venit după mult timp

Cu toate acestea, tehnologia a fost utilizată iniţial doar în 36 de vehicule de testare pentru poliţia suedeză. Criza petrolului şi slăbirea ulterioară a economiei, care a afectat în special piaţa auto, au împiedicat producţia de serie timp de ani. Acest lucru a început în sfârşit în 1984, ca o descoperire tehnologică: spre deosebire de sistemele concurente care erau deja pe piaţă, Teves, acum parte a Continental, a lansat MK II, primul ABS controlat prin microprocesor din lume pentru maşinile de pasageri.

În America de Nord a fost disponibil pentru Lincoln Continental, în timp ce în Europa această tehnologie de siguranţă a devenit o caracteristică standard a Ford Scorpio.

Instalarea sa în fabrică a fost o altă noutate, deoarece la acel moment ABS-ul era de obicei disponibil doar ca o caracteristică opţională pentru o suprataxă semnificativă.

 

Citiţi articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE MAI POATE INTERESA ŞI:

Nokian Tyres Intuitu, sistemul digital de monitorizare a temperaturii şi presiunii din anvelope

Via Carpatia. UE investeşte într-o autostradă dintre Ungaria şi Slovacia

Scandalul „Lugoj-Deva”. Contract reziliat, conflict diplomatic, primele fisuri şi garanţie executată

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...