În adevăratul spirit al Renault, Ampere este conceput pentru a produce vehicule electrice și conectate la prețuri accesibile tuturor, abordând imperativele tranziției energetice și valorificând oportunitățile de creștere de pe piață.
Ampere este în primul rând o ilustrare a eforturilor pentru excelența tehnologică și experiența clienților: două platforme dedicate pentru vehicule electrice, o gamă robustă de șapte modele, o nouă generație de arhitectură electronică centralizată, o suită de software avansată bazată pe Android și cel mai compact și eficient ecosistem de aprovizionare și de producție EV, toate create în Europa.
Unicitatea Ampere se bazează pe o abordare deschisă și orizontală cu cei mai buni parteneri din domeniu, asigurând un risc scăzut, flexibilitate și alocare inteligentă a capitalului pentru a naviga într-un mediu competitiv, aflat în schimbare rapidă.
Ampere combină tot ce e mai bun din două lumi: experiența și determinarea unui producător de automobile de top și agilitatea și inovația unui nou venit. Ampere este ESG în 3D, proiectat de la zero si atingând cel mai înalt standard în materie de decarbonizare, economie circulară și tranziție echitabilă.
Sunt mai mult decât încrezător că succesul Ampere se bazează pe expertiza și entuziasmul unei echipe foarte diverse, care s-a dovedit extrem de eficientă în ultimii doi ani de pregătire.” a declarat Luca de Meo, Chief Executive Officer Renault Group
“Cu mașini de înaltă performanță, prețuri competitive, un brand puternic și servicii de înaltă calitate, Ampere este bine poziționat pentru a răspunde evoluției vehiculelor electrice pe piața europeană.
Ampere vizează o creștere medie anuală de 30% a veniturilor între 2023 și 2031. De la 10 miliarde de euro în 2025 cu 4 vehicule, Ampere va viza peste 25 de miliarde de euro din venituri în 2031, cu 7 vehicule competitive.
Datorită foii de parcurs clare de reducere a costurilor cu 40% pe parcursul unei singure generații, Ampere va putea să reducă treptat prețurile vehiculelor, îmbunătățind în același timp marjele. Într-adevăr, beneficiind de relansarea Renault Group în domeniul EV și software, Ampere oferă un profil financiar cu risc scăzut și rentabilitate ridicată, cu ambiția de a atinge pragul de rentabilitate în 2025 (atât în marjă operațională, cât și în free cash flow) și vizează o marjă de peste 10% începând cu 2030. Dincolo de propria sa gamă, Ampere este, de asemenea, concepută pentru a fi o platformă tehnologică, de producție și de colaborare cu alte mărci, ceea ce reprezintă avantaje suplimentare.
Separarea recentă, finalizată cu succes în urmă cu două săptămâni, este o primă etapă semnificativă pentru noi și pregătim următoarea mișcare strategică: IPO este o oportunitate de a accelera în continuare dezvoltarea Ampere fără a recurge la resursele Renault Group și îi permite acestuia să accelereze pe foaia de parcurs pentru a-și recompensa acționari.” a spus Thierry Piéton, Chief Financial Officer Renault Group
Ampere, forța motrice a transformării Renault Group
Grupul Renault a finalizat primii pași ai planului său „Renaulution” înainte de termen, realizând cea mai rapidă redresare din istoria recentă a industriei auto.
Anunțată în noiembrie 2022, faza actuală, Revoluție, își propune să transforme Renault Group într-o companie de automobile Next Gen, construită pe cinci tipuri de business concentrate, care se adresează noilor lanțuri valorice rezultate din transformarea industriei auto și a mobilității: vehicule electrice (EV) și software, noi servicii de mobilitate, economie circulară, vehicule high-end pe lângă cele ICE și hibride.
Ampere este forța motrice a transformării Grupului: o companie autonomă care proiectează, produce și comercializează vehicule electrice pentru pasageri sub marca Renault în Europa. Aceasta își propune să propulseze brandul Renault și să îl poziționeze ca lider în noua eră a dezvoltării software și cu zero emisii.
Ambiția lui Ampere este să atingă o cotă de piață de două cifre, cu o marjă operațională de două cifre, care să se adreseze segmentelor principale de vehicule din Europa până în 2031.
Desprinderea lui Ampere a fost finalizată cu succes la 1 noiembrie 2023. Din ziua 1, Ampere are 11.000 de angajați, dintre care 35% sunt ingineri, concentrându-se pe tehnologiile EV și software. Ampere beneficiază de active puternice pentru care majoritatea investițiilor au fost deja făcute, inclusiv două platforme dedicate EV și un ecosistem industrial extrem de productiv în Franța, cu standarde clare de emisii scăzute de carbon: ElectriCity și Cléon.
Structura sa este simplă și eficientă, permițând cooperarea agilă. Ampere este o companie bazată pe date, construită pe tehnologie, mulțumită platformelor IT de bază, complet conectată, transparentă și care încurajează cooperarea transversală. Este condusă de o echipă de conducere cu înaltă experiență, cu expertiză dobândită în cadrul giganților tehnologici globali și al companiilor internaționale de automobile.
O poveste despre creștere datorată avantajului de cost, gamei complete de produse și experienței personalizate pentru clienți
Democratizarea EV în Europa printr-o ofertă adresată unei baze mai largi de clienți
În calitate de lider în vehiculele de dimensiuni medii și compacte în Europa, Renault Group și, prin urmare, Ampere, este bine poziționat pentru a aborda segmentele B și C, care împreună se așteaptă să reprezinte 75% din piața europeană de vehicule electrice până în 2030. Se estimează că aceste segmente vor crește cu aproximativ 25% CAGR între 2023-2030.
Pentru a profita de această oportunitate, Ampere urmărește democratizarea EV în Europa, ajungând la paritatea prețului EV/ICE în segmentele B și C înaintea concurenței.
Ampere are deja un avantaj competitiv major cu cele două platforme dedicate EV, care sunt rentabile prin design și potrivite scopului:
- Platforma AmpR Small pentru segmentul B (fosta CMF-B EV).
- Platforma AmpR Medium pentru segmentul C (fosta CMF-EV).
Pe lângă utilizarea acestor platforme, o altă sursă de reducere a costurilor pentru Ampere o va reprezenta modalitatea sa unică de abordare a producției de vehicule electrice.
Până în 2027/2028, costurile de producție pentru a doua generație de vehicule electrice de
segment C vor fi reduse cu 40 %, după cum urmează:
- Motor Electric (baterie și motor):
- Reducerea cu 50% a costului bateriei pentru vehiculele din aceeași gamă.
- Reducerea cu 25% a costului motorului per vehicul.
- Vehicul (platformă și caroserie):
- Reducerea cu 25% a costului platformei per vehicul.
- Reducerea cu 15% a costului caroseriei per vehicul.
- Excelență Operațională care va duce la reducerea cu 50% a costurilor de producție și a celor de aprovizionare.
Ca rezultat al planului său continuu de reducere a costurilor, un prim pas major a fost făcut odată cu atingerea, în cazul modelului Scenic E-Tech, a unui Cost Total de Deținere (Total Cost of Ownership – TCO) la acelaşi nivel cu cel al vehiculelor hibride.
Este de așteptat ca acest Cost Total de Deținere să ajungă la acelaşi nivel cu cel al modelelor cu combustie internă (ICE) la orizontul anilor 2027/2028, odată cu lansarea celei de-a doua generații a gamei actuale (succesorii modelelor Megane-E-Tech și Scenic E-Tech) în condițiile păstrării aceluiași nivel de profitabilitate.
În segmentul B, Ampere va lansa modelele Renault 5 în 2024 și Renault 4 în 2025 (cu un preţ de pornire pentru Renault 5 de circa 25.000 Euro), precum și modelul “Legend”, un nou vehicul electric cu un cost sub 20.000 Euro (model care va fi prezentat în cadrul Ampere Capital Markets Day).
O gamă completă
Pentru a atinge acest obiectiv, Ampere va beneficia de o gamă de modele competitive în segmentele A, B și C, care va cuprinde pentru început cinci vehicule:
- Megane E-Tech, lansat la jumătatea anului 2022, la un preţ de intrare de 38.000 Euro, este vehiculul care a repoziționat marca pe piața vehiculelor electrice și care a dus la cucerirea de noi clienți (rată de cucerire a noi clienți de la mărcile concurente de peste 50% în Europa). Megane E-Tech are o cotă de 2,2% pe piața europeană a vehiculelor electrice și ocupă primul loc în segmentul C-EV în Franța. Modelul beneficiază de un sistem de conectivitate și infotainment foarte performant: OpenR Link.
- Scenic E-Tech, care va fi disponibil pe piață la începutul anului viitor la un preţ de intrare în gamă de circa 40.000 Euro, reprezintă viitorul modelelor de familie din Europa, având un conținut al materialelor reciclabile de până la 95%, oferind o autonomie best-in-class de peste 625 km WLTP și un TCO deja la nivelul modelelor hibride.
- Renault 5, care va fi prezentat în primul trimestru al anului 2024, reeditează un model emblematic al mărcii. Renault 5 va oferi o autonomie de până la 400 km pentru un preţ de intrare în gamă de circa 25.000 Euro, concurând cu modele hibride de segment B. Modelul va fi echipat cu „Reno avatar”, un copilot virtual dotat cu inteligență artificială, care va învăța în fiecare zi de la utilizatorul său pentru a anticipa și răspunde mai bine nevoilor sale.
- Renault 4, a cărui lansare este prevăzută în 2025, va reinterpreta ideea de mașină polivalentă în era electrică. Va fi un model extrem de versatil, care va beneficia de ingredientele deja utilizate în cazul modelului Renault 5, cum ar fi platforma AmpR Small și sistemul de infotainment.
- “Legend”, dezvăluit azi, este un vehicul urban prin excelență: el dispune de o eficiență energetică „best-in-class”, cu un consum de numai 10 kWh/100km, emisii de CO₂ pe parcursul ciclului de viață cu 75% mai mici decât majoritatea vehiculelor cu combustie internă vândute pe piața europeană în 2023, și un consum de materii prime redus, ca urmare a dimensiunilor sale compacte. Fabricat în Europa, modelul va fi disponibil la un preţ de intrare în gamă sub 20.000 Euro (înaintea de aplicarea subvențiilor), care va reprezenta un cost pentru client echivalent cu mai puțin de 100 Euro pe lună.
Această gamă va fi completată cu două modele suplimentare odată cu lansarea celei de-a doua generații de vehicule, ceea ce va reprezenta un total de șapte vehicule până în 2031. De la un obiectiv de ~300.000 vehicule vândute în 2025, Ampere se așteaptă să vândă ~1 milion de vehicule în 2031, echivalentul unei cote de piață de ~10%.
Dincolo de gama sa de modele, Ampere va fi și o platformă tehnologică, de fabricaţie și de business, care va deservi și alte mărci în afară de Renault, datorită flexibilității liniilor de asamblare, a modularității celor două platforme și a competitivității bazei de cost. Ampere va produce astfel cel puțin două modele pentru marca Alpine, următorul model Micra pentru Nissan și un alt model pentru Mitsubishi Motors. Ampere va susține totodată și parcursul de electrificare al mărcii Dacia și va oferi soluții software pentru întregul Renault Group.
O experiență client complexă, dincolo de produs.
Dincolo de produs, Ampere le oferă clienţilor o experiență complexă și pasionantă. Acest lucru este esențial în condițiile în care piața vehiculelor electrice trece de la stadiul unei piețe de nișă la cel de piață mainstream. În acest scop, Ampere se poate baza încă din prima zi pe cinci elemente importante:
- O notorietate a mărcii Renault de 98%.
- O experiență client pe toate canalele: fizică, bazată pe cele 4.700 de showroom-uri Renault Group din Europa și pe cei 30.000 de salariați formați în domeniul Vehiculelor Electrice, și digitală, prin lansarea experienței client 100% online.
- Rețeaua post-vânzare unică de care dispune Renault Group.
- Soluțiile de încărcare sustenabile și complete la prețuri competitive atât la domiciliu, cât și pe traseele urbane și interurbane.
- Oferte ale Mobilize Financial Services cu soluții de finanțare diverse, de la simple abonamente de câteva zile până la full leasing pe mai mulți ani.
O poveste despre excelență tehnologică, inovații și parteneriate
Excelență în tehnologia Vehiculelor Definite de Software (SDV).
Prin adoptarea unei arhitecturi electronice centralizate, conectată în cloud, cu capacități mari de conectivitate și de calcul, tehnologia „Vehiculului Definit de Software” (Software Defined Vehicle – SDV) asigură evoluția permanentă a vehiculului. Totodată, ea permite o reducere semnificativă a costurilor, o creștere a valorii reziduale a mașinii și conduce la o mai mare loialitate a clienţilor.
Ampere se poate baza, încă din prima zi de existență, pe experiența și pe competențele a 1.800 de specialiști în software și inginerie de sistem, care reprezintă 50% din totalul efectivelor sale de ingineri. Acești specialiști, deveniți angajați ai Renault Group după achiziția, în 2017, a companiei Intel Europa, beneficiază de o experiență și de competențe vaste, ceea ce asigură cooperarea cu cei mai avansați jucători din domeniul tehnologiei, precum Qualcomm Technologies și Google. Echipa Ampere a dezvoltat împreună cu Google soluția OpenR Link, utilizată deja pe modelele Megane E-tech și Scenic E-tech. Datorită acestei abordări deschise, Ampere beneficiază, pe de o parte, de proprietatea asupra IP-urilor și datelor asociate vehiculelor sale în Europa, profitând, totodată, de un mediu care va asigura clienţilor săi accesul la universul de aplicații în continuă expansiune care face ca Google Automotive Services să fie atât de special.
Această abordare orizontală oferă avantajul reducerii de timp și de costuri. Pe lângă împărțirea costurilor de investiții și asigurarea unor costuri competitive, această abordare reduce timpul de dezvoltare cu 50%, aducând costul de dezvoltare la nivelul celui al companiilor auto chineze și până la jumătate față de cel al companiilor vest-europene.
Primul vehicul definit de software dezvoltat de Ampere este așteptat pe piață în 2026.
Gata de start încă din prima zi, datorită unei baze solide și susținerii Renault Group.
O abordare unică pentru întregul lanț de valoare al Vehiculelor Electrice
Ampere beneficiază de o abordare unică, de tip ecosistem, acoperind întregul lanț de valoare ale Vehiculelor Electrice, prin intermediul unor parteneriate cu cele mai importante companii din domeniu. Aceasta permite optimizarea investițiilor și accesul la competențe de cel mai înalt nivel.
Ampere are acces la o sursă de baterii lipsită de riscuri și este pionier în domeniul motorizărilor electrice care nu folosesc pământuri rare.
ElectriCity, un pol industrial major
Polul industrial Ampere constă din patru uzine high-tech, pe deplin operaționale încă din prima zi, cu o capacitate totală de fabricaţie de 400.000 vehicule/an, a căror producție poate ajunge la 620.000 vehicule/an până în 2028:
- ElectriCity:
- Uzinele de asamblare vehicule de la Douai și Maubeuge, care vor produce modelele gamei Ampere și pe cele ale partenerilor săi,
- Uzina de la Ruitz, pentru producerea de carcase de baterii și componente electrice,
- Uzina de la Cléon, una din cele mai mari și mai competitive uzine de producție de motoare electrice din Europa.
ElectriCity este un ecosistem unic și compact, care grupează 75% din furnizori pe o rază de 300 km și 75% din potențialii clienți pe o rază de 1.000 km. Aceasta permite o reducere cu
-40% a costurilor logistice. Polul industrial Ampere va asigura o productivitate la cel mai înalt nivel, timpul necesar asamblării unui vehicul fiind de numai 9 ore – interval care va fi atins odată cu intrarea în fabricație a modelului Renault 5. Din punct de vedere al costurilor, ElectriCity va fi, încă din 2025, la fel de competitiv ca uzinele din Estul Europei.
Amprenta de carbon a polului ElectriCity (perimetru industrial 1 și 2) va ajunge la zero net până în 2025. Acest obiectiv va fi atins printr-un proces de decarbonizare bazat pe optimizarea ratelor de utilizare și prin dimensionarea justă a managementului energetic ca urmare a adoptării sistemului de fabricaţie de nivel 4.0 și a instrumentelor digitale, combinate cu utilizarea unor resurse de energie cu emisii scăzute de carbon.
Renault Group și Ampere, o relație avantajoasă pentru ambele părți
Ampere va profita de serviciile oferite de celelalte unități de business (Business Units) ale Renault Group. El va beneficia de serviciile complete de finanțare (inclusiv asigurări) oferite de Mobilize Financial Services, de serviciile de mobilitate și de energie (inclusiv de încărcare) oferite de Mobilize Beyond Automotive și de serviciile legate de economia circulară oferite de „The Future is Neutral”.
Valorificarea ecosistemului Renault Group în ceea ce privește notorietatea mărcii Renault, reţeaua de distribuție, capacitățile de producție și reţeaua de achiziții, va asigura pentru Ampere evitarea unor costuri de până la 15 miliarde de Euro.
Această relație dintre Renault Group și Ampere va fi reciprocă și echilibrată din punct de vedere al schimburilor financiare și va fi susținută de acorduri contractuale clare, care să asigure respectarea pe deplin a intereselor ambelor companii.
Ampere
Focus pe conținut EV & Software |
Renault Group
Sprijin pentru elementele fără specific EV/Software |
|
Strategie | § Strategie gamă produs
§ Tehnologie & inovații § Ofertă de servicii specifică |
§ Alocare de capital
§ Utilizarea mărcii Renault |
Dezvoltare | § Design & dezvoltare de Vehicule Electrice și de software | § Design & dezvoltare de componente și de software ne-specifice Vehiculelor Electrice |
Operațiuni | § Fabricație: Electricity + Cléon
§ Planificare Vânzări & Operațiuni § Achiziții (specificații) § Calitate & IS/IT specifice Ampere |
§ Operațiuni Supply chain (transport, ambalare)
§ Achiziții (efect de scară) § Platforme IT § Standarde de Calitate |
Vânzări & Marketing | § Strategie Comercială pentru gama Ampere § Centre de Expertiză legate de experiență client EV (ex: încărcare) |
§ Companii naționale de vânzări și rețea de dealer
§ Operațiuni pentru serviciile post-vânzare și cele de finanțare |
Funcții Suport | § Funcții suport care nu pot fi utilizate în comun | § Funcții suport comune |
ESG nativ
Ampere este o companie în care ESG (Environmental, Social & Governance) este integrat încă din prima zi. Misiunea ESG Ampere se bazează pe trei piloni:
- Decarbonizarea dincolo de electrificare, vizând neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon până în 2035,
- Economie circulară pentru conservarea resurselor, bazată pe The Future is Neutral şi Mobilize,
- Tranziție echitabilă, cu ambiții mari în ceea ce privește drepturile omului și transparența pe tot lanțul de aprovizionare, precum și în a fi un loc de muncă etic și incluziv.
Sustainalytics clasifică Ampere ca #1 în sectorul auto[1], la nivel global, cu un scor de 12.8, cu 4 puncte mai bun decât alți jucători de pe piața vehiculelor electrice.
Obiectivul – să devină o companie cu zero emisii de carbon până în 2035
Ambiția Ampere este să devină o companie cu zero emisii de carbon până în 2035, urmând o abordare cradle-to-grave (de la proiectare până la încheierea ciclului de viață al produsului). Această foaie de parcurs privind neutralitatea emisiilor de carbon se bazează pe:
- Electrificare: gama sa completă de vehicule electrice cu emisii de evacuare zero.
- Industrie: zero net vizat la nivel industrial până în 2025.
- Utilizare: încărcare cu energie cu emisii scăzute de carbon, bazată pe prognoza IEA[2] și
- Furnizori: obiectiv de reducere a emisiilor produse de furnizori cu până la 30% și a celor necesare pentru aprovizionarea cu baterii cu până la 35% până în 2030.
O nouă abordare a furnizorilor
Ampere va eficientiza panelul de furnizori cu care lucrează şi îl va reduce cu aproximativ 40% iar în același timp va încerca să dezvolte o relație pe termen lung și mai strategică cu aceștia, căutând oportunități de co-investiție, co-creare și co-dezvoltare. Ampere se va asigura că acest ecosistem respectă cele mai înalte standarde în ceea ce privește drepturile omului, transparența și etica.
Guvernare: conducerea organizației în mod independent
Guvernanța corporativă a Ampere va îndeplini cele mai înalte standarde de independență și în acelaşi timp va fi simplă, pentru a asigura viteza de decizie și agilitatea necesare pentru a se potrivi cu modelul său de afaceri: Consiliul de administrație al Ampere va număra 11 directori cu o experiență solidă în tehnologie și auto, dintre care patru independenți (mai mult de 1/3 din totalul directorilor), șase directori ai Renault Group (printre care şi președintele) și un director Nissan. Consiliul va fi prezidat de Luca de Meo.
Vor fi trei comitete dedicate (audit și riscuri, nominalizare și compensare, strategie și sustenabilitate).
Profil financiar robust, ținte cu risc scăzut și randamente ridicate
O poveste de creștere
Ampere vizează venituri de peste 25 de miliarde de euro și o marjă de profit operațional de peste 10% începând cu 2030, cu o etapă clară pentru a atinge punctul de rentabilitate în 2025 (marjă operațională și free cash flow).
2023E | 2025E | 2031E | |
Număr de modele | 1 | 4 | 7 |
Vânzări de vehicule (în unităţi) | ~45k | ~300k | ~1M |
Venit | ~€2.8mld | €10mld+ | €25mld+ |
Profit operaţional ca % din venit | <0 | Prag de rentabilitate | 10%+1 |
Note: 1) Marjă operațională de 10% începând cu 2030
Se așteaptă ca veniturile să crească cu +30% CAGR[3] între 2023 și 2031, de la cca. 2,8 miliarde euro în 2023 până la peste 25 miliarde euro în 2031, creștere determinată de:
- Vânzările de vehicule (ținta 90% din venituri în 2031; ~1 milion de vehicule) susținute de o gamă din ce în ce mai accesibilă de 7 vehicule, întrucât Ampere îşi va îndeplini planul de reducere a costurilor cu 40% între prima și a doua generație de vehicule electrice din segmentul C până în 2027/2028.
- Vânzările către parteneri inclusiv tehnologiile EV și software vândute altor mărci ale Grupului, membrilor Alianței sau partenerilor externi. Vânzările către parteneri reprezintă jumătate din veniturile Ampere în 2023 și se așteaptă să fie de 20% în 2025. Din prudență, planul de afaceri al Ampere include doar vânzările către partenerii care sunt deja contractați, ceea ce explică scăderea graduală, în timp. Cu toate acestea, noile parteneriate ar trebui să reprezinte o oportunitate semnificativă pentru Ampere de a-și dezvolta activitatea.
- Veniturile post-vânzare vor crește odată cu creșterea numărului de vehicule vândute, sprijinite de faptul că SDV (Vehiculul Dezvoltat de Software) va asigura o loialitate pe termen mai lung față de rețeaua post-vânzare și va permite oferirea unor noi tipuri de servicii clienţilor.
- Alte venituri vor include:
- Vânzări de credite CAFE (Corporate Average Fuel Economy) către Renault Group, deoarece Ampere va produce majoritatea vehiculelor EV ale Grupului.
- Venituri din servicii noi (aplicații, conectivitate, servicii suplimentare pentru conducere autonomă, servicii de încărcare/energie) care vor atinge, conform previziunilor, până la 500 de euro pe an, pe vehicul, din care 60% pentru Ampere şi 40% pentru Renault Group.
Marjă operațională, prag de rentabilitate în 2025 și +10% începând cu 2030
Țintim să atingem pragul de rentabilitate pentru marja operațională în 2025 și să ajungem la peste 10% din venituri începând cu 2030 pe baza a 3 pârghii principale:
- Volume și absorbție costuri fixe.
- Optimizarea costurilor variabile, concretizată în planul Ampere de a reduce costurile cu 40% între generația 1 și a 2-a a vehiculelor până în 2027/2028. Acest fapt va permite și mai mult decât compensarea scăderii prețului mediu de vânzare al gamei, deoarece Ampere vizează paritatea EV / ICE.
- Optimizarea costurilor de distribuție, posibilă atât datorită proximității clienților și furnizorilor Ampere, cât și prin accentul pus pe retail, care ar trebui să reprezinte mai mult de 50% din mixul său.
Prag de rentabilitate al free cash flow-ului în 2025
Datorită modelului său de business care în mare măsură este deja instaurat, Ampere își propune să genereze numerar mai devreme decât majoritatea concurenților, cu atingerea unui prag de rentabilitate a free cash flow-ului încă de la începutul lui 2025. În parcursul către atingerea acestui obiectiv cheie, cheltuiala maximă de numerar pe care o va suporta Ampere, începând cu 2024 până în S1 2025, s-ar ridica la 1,5 miliarde de euro.
Această gestionare eficientă a numerarului s-ar traduce într-o rată ridicată de conversie a numerarului mai mare de 80% în 2031.
De la aproximativ 25% din veniturile așteptate în 2024, ținta pentru valorile Capex și R&D ar fi de 10%, în medie, în perioada 2023-2030 și de aproximativ 8% pe termen lung.
Pașii următori
Renault Group a finanțat prima etapă de înființare a Ampere. Această primă fază a fost finalizată cu separarea Ampere la 1 noiembrie 2023. Ampere intră acum într-o nouă fază de accelerare a dezvoltării sale. Obținerea de capital dintr-un potențial IPO va permite lui Ampere să crească mai rapid, autonom, fără a mai utiliza resursele Grupului și, în cele din urmă, ar oferi profituri financiare sporite pentru investitorii Ampere și pentru Renault Grup.
Cu un potențial IPO, Ampere ar fi finanțat integral. O parte din încasări ar finanța cheltuieli cu capitalul, cercetarea și dezvoltarea și potențiale investiții externe, în special în trei domenii cheie:
- Continuarea consolidării capabilităților lanțului valoric al software-ului Ampere.
- Accelerarea activităților de reducere a costurilor, în special proiectarea și dezvoltarea celei de a doua generații a platformei de segment C Ampere.
- Dezvoltarea de noi vehicule.
O parte din venituri sunt deja asigurate prin investițiile convenite cu primii noștri investitori: Nissan și Mitsubishi Motors, investitori de bază, care investesc împreună, în Ampere, până la 0,8 miliarde de euro. De asemenea, Qualcomm Technologies are în vederea realizarea unei investiții.
EV este un sport diferit care necesită o platformă specifică. Crearea Ampere vine cu o nouă cultură a muncii, perfect adaptată specificului ecosistemului EV. Ampere va beneficia de o coloană vertebrală tehnologică ce se va auto-controla, un portofoliu de proprietate intelectuală și o forță de muncă foarte competentă. Managementul și guvernanța vor fi dedicate şi se vor concentra pe implementarea unei strategii complete pentru a stabili liderul european al pieței de vehicule electrice aflate în creștere rapidă.
Stabilirea lui Ampere ca entitate autonomă a dat deja roade prin numeroase reduceri de costuri și alte inițiative operaționale. Transparența cerută de potențiala listare a Ampere ar consolida și mai mult responsabilitatea deplină a conducerii și a forței de muncă a Ampere.
Ampere este primul jucător european pe piaţa de vehicule electrice și software care oferă o astfel de abordare cu risc scăzut. Beneficiază de ecosistemul Grupului Renault, iar abordarea sa unică, pe orizontală, îi permite să livreze rapid, într-un mediu în schimbare, cu mai puține investiții.
Mentalitate agilă, scalată, concepută să livreze |
Creștere ridicată | Risc scăzut | Valoarea deficitului |
1. Piaţă europeană de EV în creștere rapidă (~25% CAGR |
2. Gamă de produse atrăgătoare Cu 7 vehicule |
3. Abordare orizontală unică De-a lungul lanțului valoric EV și software |
4.
Ecosistem industrial competitiv Cale liberă pentru reducerea costurilor cu 40% |
5. Agil și Bine-investit Scalabil din prima zi |
6. Locul #1 ESG în auto[1]
Top 6th procentaj toate industriile (Sustainalytics) |
7. Doar OEM europene de EV și software cotate la bursă Europa pentru Europa |
||||||
Profil financiar cu risc scăzut, cu scopul de a genera randamente previzibile și atractive |
>30% creștere
(venituri CAGR 2023-2031) |
~1M unități
până în 2031 |
Marjă operațională
Pragul de rentabilitate până la 2025
~10%+ începând cu 2030 |
80% din investiții deja cheltuite
pentru primele 4 modele
|
Flux de numerar disponibil
Pragul de rentabilitate până la 2025
>80% rată de conversie[2] până în 2031 |
Deja circa
700k EV vândute |
Finanțat integral
la IPO |
[1] Se referă la companiile din sub-industria Automobile evaluate conform modelului cuprinzător
[2] Calculat ca flux de numerar disponibil ca % din profitul operaţional
Comentați?