Potrivit datelor Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), doar 19% dintre toate autovehiculele produsela nivel mondial provin din fabrici europene. O cifră care plasează continentul cu mult în spatele Chinei.
Hegemonia Asiei în producția de autovehicule este confirmată de cele mai recente statistici ale ACEA, conform cărora China a asamblat, anul trecut, 34% dintre autovehicule, depășind, în ordine, Europa (19%), America de Nord (15%), grupul Japonia/Coreea (15%), Asia de Sud (11%), America de Sud (3%) și Orientul Mijlociu/Africa (3%).
În 2022, Europa – care cuprinde cele 27 de state membre ale UE, Belarus, Kazahstan, Macedonia de Nord, Rusia, Serbia, Turcia, Ucraina, Regatul Unit și Uzbekistan – a înregistrat o creștere a numărului de fabrici de asamblare auto, de motoare și de baterii la 322 de unități față de 301 unități în 2021. În detaliu, 213 fabrici sunt localizate în UE, față de 194 în 2021, iar 127 produc autoturisme, în timp ce 71 sunt specializate în producția de autobuze, 56 în producția de camioane și 46 în producția de autoutilitare ușoare. În plus, în 71 dintre fabrici se produc și motoare, iar în 42, baterii.
La nivel european, cu 54 de uzine pe teritoriul său (inclusiv 24 pentru autoturisme și 12 dedicate bateriilor electrice), Germania își depășește vecinii, precum Franța, cu 31 de fabrici, și Italia, cu 23 de fabrici.
Potrivit ACEA, harta unităților de producție europene include fabricile de motoare ale majorității membrilor ACEA, dar le omite pe cele pentru producția sistemelor de transmisie, a caroseriilor și a altor componente pentru vehicule. Totodată, mulți producători de vehicule mici, dar și de motoare și caroserii la comandă nu sunt incluși în această prezentare generală.
CITEȘTE ȘI:
CNCIR reia licitația pentru reînnoirea flotei prin programul Rabla
Comentați?