Advertisement

Transfăgărășan
Home Infrastructură A început deszăpezirea pe Transfăgărășan. Când se deschide circulația

A început deszăpezirea pe Transfăgărășan. Când se deschide circulația

Drumarii de la Districtul Bâlea lucrează de la începutul săptămânii la curățarea zăpezii de pe Transfăgărășan, pe porțiunea dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac.

Potrivit directorului general DRDP Brașov, Tudor Duțu, iarna prelungită și vremea deosebit de rece din ultima perioadă îngreunează intervenția utilajelor, stratul de zăpadă depășind pe alocuri 5-6 metri grosime.

”Cu toate acestea suntem convinși că vom reuși și în acest an să deschidem mai devreme traficul pe Transfăgărășan față de termenul obișnuit de 1 iulie”, spun drumarii.

Anul trecut, circulația a fost deschisă pe 15 iunie, cu două săptămâni mai devreme.

CNAIR are în plan lucrări care să permită circulației să fie deschisă tot timpul anului, sau pentru o perioadă de timp cât mai îndelungată, și pe secțiunea de drum cuprinsă între km 104+000 (Piscul Negru) și km 130+800 (Cabana Bâlea Cascadă).

Prin acest demers, Compania de drumuri urmărește găsirea unor soluții viabile și constructive privind viitoarele elemente de pe Transfăgărășan (DN 7C), precum: polate, consolidări, lucrări de scurgere a apelor, lucrări de siguranță rutieră; identificarea zonelor pentru parcări (spații pentru comercianși în parcări, modalități de taxare a acestor spații de servicii publice); zone de “viewpoint”; identificare zonelor pentru banda de vehicule grele; panouri de informare digitale “la poale”: număr locuri de parcare libere, temperatură/vânt/polei, etc.

Potrivit CNAIR, Pentru DN 7C, proiectul de modernizare va deveni un motor pentru dezvoltarea economică și se va axa pe dezvoltarea turismului, o ramură economică dezvoltată cel mai mult în zona de influență a proiectului, prin creșterea accesibilității spre și dinspre zonele în care turismul este prezent sau în care turismul poate prospera prin valorificarea potențialui existent.

Modernizarea implică și creșterea calității vieții și a condițiilor de mediu ale cetățenilor din zonele adiacente drumului, precum și a condițiilor în care se desfășoară traficul, toate aceste elemente constribuind activ la valorificarea Transfăgărășanului din punct de vedere turistic.

Un alt obiectiv important al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea condițiilor de circulație la nivelul rețelei naționale, inclusiv sub aspectul siguranței rutiere, reducerea emisiilor poluante și costurilor de operare, crescând viteza de călătorie și, astfel, răspunzând cerințelor de dezvoltare economică și asigurând conectivitatea la nivel regional.

 

CITEȘTE ȘI:

România, locul 9 în Europa la investițiile străine în domeniul semiconductorilor

Rata anuală a inflaţiei a scăzut, în aprilie, cu peste 3 puncte procentuale, la 11,23%

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

buftea
Infrastructură

Un pas înainte pentru construcția șoselei de centură a orașului Buftea

Guvernul a reaprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea șoselei de centură a orașului...

A0 Nord
Infrastructură

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureşti A0 Nord

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru realizarea Lotului 1 Dragomirești –...

Joseni - Ditrău
Infrastructură

Construcția Lotului Joseni – Ditrău, parte din Autostrada Unirii A8, intră în licitație

Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului Joseni – Ditrău a fost publicat...

Craiova - Târgu Jiu
Infrastructură

Licitaţie pentru construcția lotului 5 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu

CNAIR a publicat în SICAP anunţul de participare aferent contractului de achiziţie...