Advertisement

fuziunea PSA-FCA
Home Piaţa auto Industrie auto Fuziunea PSA-FCA, erodată de criza Covid-19? Capitalizarea bursieră, în cădere liberă

Fuziunea PSA-FCA, erodată de criza Covid-19? Capitalizarea bursieră, în cădere liberă

Va eşua fuziunea PSA-FCA? Va fi revizuit acordul dintre cele două grupuri? În mijlocul crizei Covid-19, tot mai multe întrebări provoacă nelinişte în cercurile economice şi în sectorul auto.

În timp ce fabricile celor două grupuri auto sunt închise în Franţa, în Europa şi, în general, în lume, mulţi analişti sunt îngrijoraţi de scăderea accentuată a capitalizării bursiere a celor două companii şi de consecinţele pe care acest lucru l-ar putea avea asupra acordului de fuziune semnat în octombrie 2019.

În prezent, grupul auto francez PSA, ce deţine cinci mărci (Citroën, DS Automobiles, Opel, Peugeot şi Vauxhall) este evaluat la 10,95 miliarde de euro, faţă de 22,5 miliarde de euro la sfârşitul lunii octombrie, la momentul acordului.

La rândul său, grupul italo-american, cu un portofoliu de nouă mărci (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati şi Ram Trucks), valorează doar 9,64 miliarde euro faţă de 20,74 miliarde în urmă cu cinci luni.

„Examinaţi termenii financiari iniţiali” pentru fuziunea PSA-FCA

„Având în vedere situaţia economică, pentru ca fuziunea să aibă loc, trebuie revizuite condiţiile financiare iniţiale”, a declarat o pesoană apropiată situaţiei, citată de AFP. „Ipotezele privind valoarea companiilor, proiecţiile veniturilor şi vânzărilor […] trebuie reevaluate”, este de părere şi Karl Brauer, expert la Kelley Blue Book, una dintre cele mai mari companii de evaluare a vehiculelor şi a afacerilor din domeniul auto, deţinută de grupul american Cox Enterprise.

La semnarea fuziunii, cei doi producători au acceptat să plătească acţionarilor dividende în valoare de 1,1 miliarde de euro.

În plus, FCA urma să distribuie acţionarilor săi 5,5 miliarde de euro în dividende excepţionale, în timp ce PSA urma să cedeze 46% din acţiunile Faurecia. De la semnarea acordului, capitalizarea Faurecia s-a topit cu o treime (aproximativ un miliard de euro), un fapt accentuat de pandemia Covid-19, care a afectat activitatea producătorului francez de componente auto.

„Mai mult decât oricând, această fuziune îşi păstrează semnificaţia deplină, zi de zi. Echipele noastre continuă să lucreze cu acelaşi angajament „, a declarat grupul PSA, citat de AFP. „În contextul unei astfel de crize sanitare, considerăm nepotrivit să facem speculaţii cu privire la modificările din condiţiile acordului”, a mai spus producătorul auto.

Cele două grupuri auto au la dispoziţie 12-15 luni de la semnarea acordului pentru finalizarea fuziunii.

 

CITEŞTE ŞI:

Cum poți completa Declarația pe proprie răspundere și Adeverința de la angajator direct pe telefon

CORONAVIRUS. Vrei sa te plimbi prin parcurile din București? Amendă de 5.000 lei

Înmatriculările de electrice au explodat în Europa în februarie

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...