Advertisement

Home Infrastructură O nouă şansă pentru construcţia a 2 poduri peste Dunăre

O nouă şansă pentru construcţia a 2 poduri peste Dunăre

Prim-miniştrii României şi Bulgariei au agreat recent revitalizarea proiectelor pentru două noi poduri peste Dunăre, între Turnu Măgurele – Nicopole şi Călăraşi – Silistra. Un studiu de prefezabilitate realizat în 2014 arăta că valoarea investiţiei ar fi de peste 200 de milioane de euro pentru fiecare dintre ele.

Discuţiile privind construirea unor poduri la Călăraşi – Silistra şi/sau Turnu Măgurele – Nicopole durează de ani de zile. Este adevărat că între timp a fost inaugurat cel de la Vidin-Calafat, dar colaborarea româno-bulgară pentru construcţia altpr două mergea în paralel. În 2014, însă, proiectele au “îngheţat”.

Potrivit Ministerului Transporturilor, realizarea podului de la Călăraşi –Silistra a fost analizat în cadrul Master Planului General de Transport (MPGT), dar nu a obţinut punctajul de sustenabilitate economică suficient pentru a fi cuprins în Strategia de Implementare a MPGT. În această situaţie, adică a unui proiect fără prioritate, construcţia nu poate primi finanţare europeană nerambursabilă prin intermediul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM). La fel s-a întâmplat şi cu propunerea privind podul de la Turnu Măgurele – Nicopole.
Pe de altă parte, însă, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) a implementat în perioada 2012 – 2014 proiectul “Strategia comună pentru dezvoltarea teritorială durabilă a zonei transfrontaliere România – Bulgaria”, finanţat din programul de Cooperare teritorială Europeană România Bulgaria 2007 – 2013. Astfel, din anul 2012, problematica realizării unor noi conexiuni peste Dunăre este gestionată de MDRAP.

“Proiectul româno-bulgar şi-a propus definirea şi crearea unui cadru de cooperare pentru utilizarea capitalului territorial, cu scopul de a facilita competitivitaea şi inovarea ariei transfrontaliere România – Bulgaria. De asemenea, proiectul a ajutat la definirea perioadei de programare 2014 – 2020 pentru identificarea şi prioritizarea intervenţiilor cu impact mare asupra ariei transfrontaliere. Unul dintre rezultatele obţinute în cadrul acestui proiect a fost studiul de prefezabilitate elaborate în 2014 privind construirea unui nou pod peste Dunăre, investiţie necesară având în vedere efectul de barieră, conectivitatea slabă şi efectul negative pe care în are aceasta asupra dezvoltării zonei de graniţă cu Bulgaria”, arată ministrul Dezvoltării Regionale, Sevil Shhaideh.

În 2014, în urma analizei şi evaluării alternativelor, a rezultat, în urma ierarhizării, că variantele Călăraşi-Silistra şi Turnu Măgurele – Nicopole pot fi considerate oportune pentru construirea unui nou pod peste Dunăre, costul fiecăruia dintre variante fiind de aproximativ 200 milioane de euro.

Din acel moment, singurul pas înainte a fost semnarea, în 21 octombrie 2014, a unui memorandum de înţelegere între guvernele României şi Bulgariei. Apoi ar fi trebuit să se constituie un grup de lucru care urma să coordoneze implementarea studiilor de fezabilitate şi să identifice sursele de finanţare.

Astfel, reluarea discuţiilor pe această temă, în iulie 2017, poate însemna o nouă şansă pentru pentru construcţia celor două poduri peste Dunăre.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Craiova - Târgu Jiu
Infrastructură

Lotul 6 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu intră în procedură de licitaţie

Lotul 6 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu, în...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Un pas înainte pentru construcția Drumului Expres Focșani – Brăila

Licitația pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila a fost...

Giurgiu - Ruse II
Infrastructură

Licitație pentru proiectarea Podului peste Dunăre Giurgiu – Ruse II

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat, în SEAT, anunțul...

satu mare
Infrastructură

Cinci oferte pentru un nou drum expres, Satu Mare – granița cu Ungaria (Oar)

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit cinci oferte pentru...