Advertisement

creditele-auto-achizitia-de-masini-noi-floteauto
Home Finanţare Credite 85% din creditele auto, utilizate pentru achiziţia de maşini noi

85% din creditele auto, utilizate pentru achiziţia de maşini noi

Instituţiile Financiare Nebancare (IFN) au acordat anul trecut credite de consum în valoare de 522 milioane euro, în crestere cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Creditele auto au fost destinate în proporţie de 85% achiziţiei de vehicule noi, iar 15% cumpărării de vehicule second hand.

Creditele destinate consumului personal acordate de IFN-urile membre ale Asociaţiei Societăţilor Financiare – ALB reprezintă 90% din total, respectiv 472 milioane euro, in timp ce creditele industriale reprezintă 7% (35 milioane euro), iar creditele auto 3% (15 milioane euro).

creditele-auto-achizitia-de-masini-noi-floteauto
Creditele auto au însumat un sold de 15 mil. de euro

În domeniul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au o pondere de 49%, împrumuturile de tip nevoi personale deţin o cotă de 40%, iar credite la POS, 11%.

Creditele auto acordate de companiile de credit de consum membre ALB au fost destinate în proportie de 85% achiziţiei de vehicule noi, iar 15% achiziţiei de vehicule second hand.

Din punctul de vedere al valorii finanţării, 36% au fost credite până la maxim 1.000 euro, 42% între 1000 şi 5.000 euro, 12% între 5.000 şi 10.000 euro şi 10% mai mult de 10.000 euro.

 

În ceea ce priveşte clasificarea pe categorii de vârsta ale debitorilor, 31% au fost acordate persoanelor care au peste 55 de ani, 25% persoanelor cu vârste cuprinse între 35 şi 45 de ani, 22% persoanelor cu vârste cuprinse între 45 şi 55 de ani, 19% persoanelor cu vârste cuprinse între 25 şi 35 de ani şi doar 3% persoanelor sub 25 de ani.

Din totalul finanţărilor acordate în functie de gen şi din punctul de vedere al situatiei civile a clienţilor 53% au fost credite pentru persoane de sex masculin şi 47% pentru persoane de sex feminin, din care 64% declară că sunt căsătoriţi şi 36% necăsătoriţi.

În funcţie de nivelul de educaţie, 51% au fost credite acordate persoanelor cu studii medii, 35% persoanelor cu studii superioare şi 14% persoanelor cu studii elementare.

Venitul net al clientului IFN care a accesat un credit de consum este cuprins între 501 şi 1.000 lei în proporţie de 51%, între 1.001 şi 1.500 lei în proportie de 23%, fiind urmat de veniturile între 1.501 şi 2.000 lei în proportie de 9%. 5% înregistrează un venit între 2001 şi 2.500 lei, 6% declară venituri nete de peste 2.500 lei, iar 6% au venituri mai mici de 500 lei.

ALB reprezintă 77% din totalul pieţei creditului de consum IFN din Romania şi este membră a Federatiei Creditului de Consum din Europa – Eurofinas.

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AsigurăriFinanţare

Porsche Finance Group România, finanțator auto cu 25 de ani experiență

Porsche Finance Group (PFG), unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții...

constructorii auto
Finanţare

Flotă de 9 mașini electrice pentru Protecția Consumatorilor, prin programul Rabla Plus

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Vest Timiș intenționează să achiziționeze 9...

abonamentele auto
Finanţare

Abonamentele auto vor depăși, în 5 ani, atât achiziția, cât și leasingul. Studiu PwC

În următorii cinci ani, aproape jumătate (49%) dintre consumatori spun că vor...

RAPPS
Finanţare

Flotă de 10 autoturisme 4×4 pentru dotarea parcului auto al RAPPS

Regia Autonomă Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat (RAPPS) București va achiziționa un...