Viitorul logisticii: automatizarea înseamnă mai rapid și mai sigur

Camioane care se conduc singure, depozite de marfă automatizate, sisteme de monitorizare a vehiculelor, drone – acestea nu sunt elementele unui SF hollywoodiaan, ci soluţiile logisticii viitorului.

Răspândirea acestor tehnologii va eficientiza circulaţia bunurilor de larg consum la nivel global, care se va desfăşura mai rapid şi în condiţii sporite de securitate.

Recent, Europa a sărbătorit Supply Chain Day, un bun prilej pentru WebEye de a evalua cum stau lucurile în prezent şi încotro se îndreaptă domeniul transportului de marfă. Este cert că în următorii 5 – 10 ani, acesta va suferi modificări uriaşe, date fiind globalizarea, influenţa Internetului şi a ritmului automatizării. Informaţia este accesibilă azi oriunde şi oricând, creşte cererea de a avea date personalizate iar deciziile pot fi luate mai rapid.

Logistica viitorului va fi stimulată, de asemenea, de inovaţii în alte domenii precum industria auto, unde lucrurile progresează către dezvoltarea camioanelor fără şofer, a vehiculelor coordonate în reţea şi a livărilor cu drone. O altă tehnologie demnă de luat în calcul este printarea 3D, a cărei evoluţie şi adoptare pe scară tot mai largă ar putea scurta lanţul de aprovizionare, cu efect direct asupra reducerii cheltuielilor de livrare. Dezvoltarea comunicării M2M – machine to machine – va avea un impact benefic asupra automatizării proceselor logistice la nivelul depozitelor iar serviciile de livrare vor fi mai punctuale şi mai sigure cu ajutorul folosirii pe scară largă a sistemelor de suport pentru siguranţa şoferilor.

Levente GallAceste tendinţe vor influenţa semnificativ modul în care va funcţiona logistica şi vor deschide cu siguranţă orizonturi noi pentru dezvoltarea unor soluţii mai rapide şi mai sigure. Până când vor fi puse în practică aceste soluţii avangardiste avem încă destuile de făcut pentru a eficientiza activitatea şi mă refer aici la o planificare mai bună a proceselor, la monitorizarea şi la valorificarea informaţiilor care pot fi obţinute în timpul diverselor procese”, spune Levente Gall, directorul general al WebEye România.

Potrivit WebEye, furnizorul de servicii telematice cu cea mai dezvoltată prezenţă la nivel european, informaţiile care pot fi extrase din sistemele aflate pe vehicule sunt tot mai relevante pentru activitatea în domeniul logisticii la nivel local şi internaţional. Într-o lume în care accesul la date în timp real este tot mai la îndemână, analiza acestor informaţii şi planificarea care decurge din ea pot fi un instrument util de mărire a capacităţii de transport, de pildă, ca şi de reducere a costurilor serviciilor.

„Suntem acum într-un moment în care, în loc să facem inspecţii manual primim alerte setate la momente predeterminate pentru a şti când este necesar să ducem vehiculul în service. Este posibil ca, în viitor, aceste alerte să fie generate de status-ul de diagnostic al componentelor vehiculelor, astfel încât vom ajunge să le ducem în service doar atunci când este cu adevărat necesar să înlocuim o piesă”, adaugă Levente Gall.

WebEye Telematics Group este format din Lambda-Com Ltd., societatea-mamă care se ocupă cu dezvoltarea soluţiilor de telematică – şi WebEye International, divizia comercială care include filialele companiei din 14 ţări europene. Serviciile bazate pe tehnologia GPS/GPRS – “Soluţiile WebEye” sunt un instrument indispensabil companiilor de transport, expediţie şi logistică pentru eficientizarea activităţii şi reducerea costurilor.

Comentarii

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *