Home Piaţa auto Formatorii tendințelor pe piața vehiculelor comerciale

Formatorii tendințelor pe piața vehiculelor comerciale

Mercedes-Benz este unul dintre constructorii mondiali la care toată piața vehiculelor grele se uită atunci când vrea să dezvolte ceva. Fie că vorbim despre autocamioane, autobuze sau furgoane, marca germană a avut întotdeauna ceva de spus. Și a spus bine, devenind un adevărat trend-setter.

Anul acesta a fost unul bun pentru Mercedes-Benz România, atât pe piața de turisme cât și pe cea a vehiculelor comerciale. Furgoanele, autobuzele și camioanele au reușit să convingă o mare parte din potențialii cumpărători să aleagă marca germană, fie că avea o stea în față sau litera “K” de pe sigla Setra. Am discutat cu cele mai în măsură persoane despre ce înseamnă Mercedes-Benz, pe partea de vehicule utilitare, în România, domnii Rolf Rosendaal – Managing Director Vans și Valeriu Zaharia – Managing Director Truck& Bus.

Care sunt principalele noutăți ale anului, din punctul de vedere al Mercedes-Benz? Urmează noi prezentări înainte de finalul anului?

La ediția IAA din acest an de la Hanovra, accentul a fost pus pe megatedințele viitorului: digitalizare și e-mobilitate. Cheia pentru transportul logistic durabil și eficient al viitorului se numește conectivitate. Logistica se bazează pe o rețea de jucători, ce include camioane, producători, consumatori, transportatori, infrastructură, alte vehicule, ateliere și multe altele. Vedetele Mercedes-Benz la IAA au fost conceptele de vehicule autonome, pentru fiecare segment: Future Bus, Vision Van și eTruck.

Noutăți în categorie vin odată cu împlinirea a 20 de ani de existență a modelului Actros, cel mai vândut model în România. Cu aceasta ocazie, a fost lansată ediția limitată „Actros 20 de ani”, un model special, exclusivist, care se poate deja comanda din luna septembrie și care va fi produs în doar 200 de exemplare. Noul model combină caracteristicile tipice ale unui camion Actros: siguranță, fiabilitate, rentabilitate și confort.

În plus, Daimler îmbunătățește continuu componentele tehnice ale vehiculelor în scopul creșterii eficienței și reducerii consumului de combustibil, introducând noi generații de motoare, optimizări ale trenului de rulare, cutiei de viteze, sistemelor de asistență la conducere sau care țin de aerodinamica vehiculului.

Pe segmentul de autobuze, IAA a fost gazda unei premiere mondiale în categorie, Mercedes-Benz prezentând noua soluție de mobilitate urbană, autobuzul viitorului, conceptul de Future Bus dotat cu City Pilot.

În ceea ce privește autovehiculele comerciale ușoare, Mercedes-Benz a prezentat Vision Van, un concept revoluționar de autovehicul comercial ușor pentru mediul urban. Functionând ca un sistem integrat, autovehiculul combină un număr de tehnologii inovatoare pentru operațiunile de livrare și, astfel, setează standardul de performanță și soluții pentru viitoarele generații de autovehicule comerciale ușoare.

Când va veni pe piața noastră noul Citaro?

Noile modele Citaro prezentate în cadrul Salonului Internațional din acest an, Citaro NGT și Citaro FuelCELL Hybrid, au fost deja testate de vizitatorii expoziției, care au fost transportați prin intermediul acestor modele, în cadrul amplasamentelor de la IAA.

Noul Citaro cu motorizare NGT pe bază de gaz natural este cu mult sub nivelul de emisii Euro VI și mult mai silențios chiar decât modelul standard Citaro cu motoarele inovative diesel Euro VI. Citaro FuelCELL Hybrid este modelul viitorului, întrucât produce energie folosind hidrogen. Este extrem de silențios și emite doar vapori de apă.

Sperăm să avem cât de curand prilejul să vedem circulând și pe străzile noastre noul model Mercedes-Benz Citaro și de ce nu, în viitor, să fie urmat de modelul cu zero emisii.

3. Cum apreciați evoluția pieței vehiculelor comerciale din 2016 față de 2015? De crescut, a crescut, dar credeți că s-a mai maturizat sau clienții încă încearcă să se orienteze tot spre vehicule mai ieftine, dar cu costuri mai mari de întreținere?

În 2016 piața vehiculelor comerciale a fost caracterizată de maturitate. Majoritatea clienților noștri utilizează TCO – Total Cost of Ownership ca un factor determinant al unei afaceri de transport. Este important ca transportatorii să acorde atenție factorilor precum eficienţa în exploatare, atât prin reducerea consumului de combustibil, dar mai ales prin maximizarea perioadei de exploatare în detrimentul timpului de staționare în service.

În decizia de achiziție a clienților au început să devină din ce în de mai importante elemente precum sistemele de monitorizare a flotei, contractele de service, rețeaua de service-uri partenere ale producătorului și nu în ultimul rând serviciile de finanțare. Acest lucru demonstrează cu certitudine o maturizare a pieței de transport în România.

De asemenea, un aspect pe care transportatorii din Romania au început să pună accent este siguranța în trafic și implicit sistemele de asistență disponibile astăzi la autovehiculele comerciale. Imobilizarea autovehicului din cauza unei posibile daune poate avea un impact semnificativ în costurile totale de operare, astfel că astăzi, companiile acordă importanță mărită acestor echipări suplimentare ale vehiculelor, atunci când fac achiziții.

Dintotdeauna Daimler a dezvoltat sisteme de siguranță avansate, care depășesc normele legislative aflate în vigoare. Un exemplu este sistemul asistentul activ la frânare ajuns, anul acesta, la a patra generație. Acum sistemul recunoaște și pietoni sau bicicliști aflați în mișcare în raza de acțiune a vehiculului, ceea ce sporește gradul de siguranță în trafic și în mediul urban.

Abordarea pieței de vehicule comerciale printr-o ofertă integrată de produse și servicii ne ajută să fim mai aproape de clienții și potențialii noștri clienți, să le înțelegem mai corect nevoile și să le oferim soluții complete și perfect adaptate afacerilor lor de transport.

Personalizăm ofertele noastre de produs după nevoile fiecarui tip de client în parte. Spre exemplu, în prezent suntem în plin proces de promovare a campaniei Actros adresată companiilor de transport de dimensiuni mici și medii. Împreună cu partenerul nostru local, Mercedes-Benz Financial, am creat o ofertă foarte avantajoasă pentru două configurații de Actros: leasing operațional pe 3 ani, avans zero și o rată lunară de 1.499 euro.

Care este cel mai de succes vehicul comercial greu din gama Mercedes-Benz în România și care sunt considerentele pentru care considerați că a avut cel mai mare succes?

În categoria de vehicule comerciale grele, Actros este vârful nostru de lance. La sfârșitul lui septembrie 1996, Mercedes-Benz pregătea pentru Salonul Internațional pentru Autovehicule Comerciale un nou camion de mare tonaj, care avea să revoluționeze acest sector: Actros a fost primul camion cu discuri de frână pentru toate roțile și cu sistem electronic de frânare EBS. Aceste două aspecte combinate au transformat camionul Actros în cel mai sigur autovehicul din clasa sa, poziție pe care și-a păstrat-o până în prezent. Mai mult, Actros dovedește astăzi rezultate remarcabile în ceea ce privește eficiența, fiind probabil imbatabil când vine vorba de consumul de combustibil. La 20 de ani după lansarea primului model, Actros rămâne preferatul clienților noștri și în România, reușind să combine în mod perfect siguranța, confortul și rentabilitatea.

În 2016 și în general, de altfel, cel mai cerut model din categoria de vehicule comerciale ușoare este fără îndoială Sprinter. De când și-a făcut debutul în anul 1995, Sprinter a marcat începutul unei noi ere pentru autovehiculele comerciale uşoare. Astfel, modelul a devenit sinonim cu autovehicul comercial ușor.

De asemenea, Mercedes-Benz Vito stabilește noi standarde în segmentul din care face parte, oferindu-le clienților noștri costuri reduse de utilizare, sarcină utilă mare și siguranță.

Citan completează gama de autovehicule comerciale uşoare Mercedes-Benz – de la 1,8 tone la 5,5 tone masă totală autorizată. Cu trei variante de lungimi şi trei modele diferite, Citan furgon, Mixto şi Tourer, constituie o gamă completă de autovehicule comerciale ușoare.

În acest an, companiile de transport de pasageri au generat cel mai înalt nivel de achiziții în segmentul autovehicule comerciale ușoare. De asemenea, avem clienți și din alte segmente principale ale pieței: mărfuri generale, servicii de curierat, produse de panificație, produse refrigerate și logistice.

La categoria Bus, preferatele clienților români sunt autocarele Mercedes-Benz Intouro pentru utilizare interurbană și Setra, când vine vorba de transport pe distanțe lungi, datorită eficienței economice, a gradului ridicat de confort și a fiabilității acestor vehicule.

Ce procentaj de Mercedes-Benz Sprinter V6 din totalul vânzărilor pe acest model va fi în acest an?

Fiind unul dintre cele mai sustenabile autovehicule din clasa sa, Sprinter are emisii reduse și consum de combustibil scăzut, datorită dezvoltării continue și a tehnologiei inovatoare BlueEFFICIENCY.

În 2016 estimăm că modelul Sprinter cu motor V6 va genera 25% din totalul vânzărilor în categorie, cu preponderență modelul Sprinter 519 CDI.

Clienții noștri preferă motoarele V6 pentru dinamica autovehicuelor, generată de cuplul și puterea superioară a motoarelor. Totuși, majoritatea clienților preferă motoarele cu 4 cilindri, în special datorită costurilor de exploatare reduse.

Cum estimați că vor fi influențate vânzările de Mercedes-Benz prin noua legislație de achiziții publice, față de vechea OG 34 care punea accent pe preț?

Considerăm că vânzările Mercedes-Benz vor fi influențate în mod pozitiv de noua legislație de achiziții publice, deoarece transportatorii pot pune accent și pe alte elemente de cost ulterioare achiziției. Produsele de calitate au costuri totale de operare reduse, asigurând pe tot parcursul exploatării creșterea duratei de folosință și reducerea cheltuielilor de întreținere.

7. Vă așteptați la o liberalizare a pieței de transport persoane în 2017? Dacă da, în ce fel credeți că vor fi influențate vânzările de autobuze și autocare?

Nu ne putem pronunța deocamdată cu privire la situația pieței de transport persoane în 2017, însă dacă vom asista la liberalizarea acesteia, este un lucru benefic pentru calitatea serviciilor oferite.

8. La ora actuală, Mercedes-Benz deține una dintre cele mai vaste rețele de distribuție și service din România, pe gama vehiculelor comerciale. Intenționați să deschideți centre noi până la sfârșitul lui 2017?

Anul acesta strategia Mercedes-Benz merge în direcția consolidării rețelei noastre de centre autorizate și îmbunătățirii constante a serviciilor post-vânzare, astfel încât calitatea acestora să fie ireproșabilă, iar clienții noștri să fie pe deplin mulțumiți.

În acest moment, rețeaua noastră de vânzari și service acoperă într-o foarte bună măsură întregul teritoriu al României.

Pe partea de finanțare, ce procentaj este asigurat de serviciile MB Leasing față de alte societăți de leasing, în procesul de achiziție al vehiculelor comerciale?

Serviciile Mercedes-Benz Financial reprezintă un avantaj pentru clienții noștri, deoarece aceștia au acces la finanțare direct de la producător, astfel putând beneficia de oferte integrate.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Piaţa auto

SsangYong, rezultate record în România și premieră în Europa

AutoWallis Distribution Romania, unic importator al mărcii SsangYong în România, anunță depășirea...

Piaţa auto

Dacia pierde piața turcă. Toate modelele vor fi redenumite Renault

Șeful mărcii Dacia din România, Mihai Bordeanu, a confirmat că uzina de...

Flotă verdePiaţa auto

Șeful Bosch: ”Electrificarea tuturor vehiculelor va dura 35 de ani”

Directorul general al grupului german de inginerie Bosch, Stefan Hartung crede că...

Denis-Le-Vot Sandero
Flotă verdePiaţa auto

Viitoarea generație Dacia Sandero va avea atât variante termice cât și electrice

Denis Le Vot, șeful global al mărcii Dacia, a confirmat că viitoarea...